"EKONOMİK BOYUTU ÖNEMLİ"
Prof. Dr. Funda Yercan, "Denizin kendi iç yapısı açısından çok önemli. Biyoçeşitlilik, biyokimyasal özellik, hidrodinamik özellik Marmara Denizi'nde çok önemli. Çeşitli girdilerin olmasından dolayı bu müsilajlar çok artıyor. Deniz bilimlerinin ana konusu bu. Etkilediği başka sektörler, başka alanlar var. Örneğin balıkçılık ve denizcilik sektörü.
Şu an bir tanker simülasyonundayız. Gemi seyir halindeyken mutlaka makinalarının soğutulması gerekiyor. Denizden su çekiyor soğutma suyu olarak. Su filtrelerden geçip makineler soğutuluyor. O sırada makineler müsilaj ile kaplanırsa ki bunun örneklerini görmeye başladık. Sistemler kilitlenebiliyor. Daha da kötüsü çökme yaşanabilir. Can ,seyir ve mal güvenliği açısından denizde emniyet açısından bu bizler için çok önemli. Özellikle ekonomik açıdan da baktığımız zaman çok önemli.
Örneğin İstanbul Boğazı'ndan 2019 yılında 41 bin kadar geçiş yapıldı. Ekonomik boyutu önemli. O yüzden bizlerde denizcilik fakültesi olarak bu konuya dikkat çekmek istiyoruz. Denizcilik sektörü açısından önlem alınmasına vesile olmaya çalışıyoruz. Bu filtrelerin temizlenmesi, değiştirilmesi bunların gerçekleştirilmesi gerekiyor" diye konuştu.
MURAT KURUM SON DURUMU AÇIKLADI
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum yaptığı açıklamada "Marmara Denizi'ndeki müsilaj seferberliğimizde 1 Temmuz itibarıyla 565 bölgede çalışmalarımızı sürdürdük. Müsilaj temizleme seferberliğimizin 24'üncü gününde topladığımız 565 metreküp müsilaj ile toplamda 9 bin 959 metreküp müsilajı bertaraf ettik."ifadelerini kullandı.