'Global Call Help Turkey' tuzağına düşmeyin!

Türkiye başta turizm bölgeleri olmak üzere yakılan ormanları söndürmek için kenetlenmişken küresel çetenin aparatları sosyal medyada Türkiye'yi aciz göstermek için 'Help Turkey' etiketiyle sözde kampanya başlattı. Bazı vatandaşlar, yangınlar için acil destek çağrısında bulunurken, söz konusu etiket altında milyonlarca tweet atıldı ve Instagram'da paylaşım yapıldı. Ancak bu kampanyanın büyük bir ajans organizasyonu olduğu ve kasıtlı bir şekilde çıkarıldığı ortaya çıktı. İşte bu ajans organizasyonunun perde arkası ve amacı...

Türkiye başta turizm bölgeleri olmak üzere yakılan ormanları söndürmek için kenetlenmişken küresel çetenin aparatları sosyal medyada Türkiye'yi aciz göstermek için 'Help Turkey' etiketiyle sözde kampanya başlattı.

Bu etiketin çıkışı, yüksek takipçili "INFLUENCER" diye adlandırılan reklam ajanslarının etkin olduğu Instagram'dan geldi.

Etiketin Instagram'da yayılımını tetikleyen hesaplar, genelde ajanslarla çalışan, para karşılığı hemen her türlü içeriği paylaştırabilecek dijital reklam mecraları haline gelmiş profillerdi.

Bir başka sosyal medya platformu olan Twitter'a da yansıtılan bu etiket, milyonlarca kişi tarafından paylaşıldı.

SAHTE HESAPLAR DEVREYE SOKULDU
Etiketin Twitter'da niceliğinin milyonlara ulaşmasını sağlayan profiller ise sahte hesaplar olduğu ortaya çıktı.

Öyle ki birçoğunun en fazla 3 aylık hesaplar olduğu ve hatta hiç tweet bile atmamış oldukları gözlemlendi.

DİKKAT ÇEKEN GÖRSELLER!
Görsellerin içeriğiyse dikkat çekiciydi. Özellikle tetikleyici influencer paylaşımlarının hepsi tek bir metinle atılmış. Görseller ise hemen hepsi aynıydı.

OPERASYONUN PERDE ARKASI
60 noktada yangın olduğunu iddia eden bu görseller tüm dünyada bir anda dolaşıma sokuldu. Ancak o saatlerde Türkiye'de sadece 7 yangın vardı.

BU KASITLI İŞİN İKİ AKTÖRÜ VAR
Peki, bu kampanya ile ne amaçlanıyordu? Aslında bu kasıtlı işin iki aktörü var; biri organizatör, diğeri ise uygulayıcılardı.

Uygulayıcılar, para kazanmayı, popülaritesini artırmayı, sivil imajını ve kendisine yönelik algıyı güçlendirmeyi amaçlıyordu.

"GLOBAL CALL HELP TURKEY" TUZAĞI
- Para kazanma

- Popülaritesini artırma

- Sivil imajını ve kendisine yönelik algıyı güçlendirme

İŞTE "HELP TURKEY" ORGANİZASYONUNUN AMACI
Organizatörün ise iki ana amacı vardı. Bunlardan birincisi Türkiye'yi siyasi olarak aciz göstermek ikincisi ise koronavirüs sınırlamaları sonrası açılan Turizm sektörünü baltalamak.

TURİSTE KORKU SALDILAR
Özellikle ikinci amaç birinciden daha korkunç. Zira yazılan metinler, paylaşılan görsel direkt turiste korku salan cinstendi.

Yani "60 noktada yangın" olduğunu ve ülkenin bunları "söndüremediğini" iddia eden paylaşımlar görseniz o ülkeye gider misiniz? Cevabı ise tabii ki hayır.

İşte iyi niyetli insanları bir kenara bırakırsak "Help Turkey" etiketle bir algı operasyonu gerçekleştirildiği ayan beyan ortaya çıkıyor.

KİRLİ TUZAĞA DÜŞMEYİN
Bilinçli sosyal medya kullanıcıları ise söz konusu paylaşımı yapanlara ise "Tuzağa düşmeyin organize bir işe alet olmayın" uyarısında bulundu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.