1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona doğru... Başkan Erdoğan 1915 Çanakkale Köprüsü Son Tabliye Montaj Töreni'nde konuştu

Temeli 18 Mart 2017'de atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün son tabliyesi, Başkan Erdoğan'ın katıldığı törenle yerleştirildi. Yapı, "Simgelerin Köprüsü" olarak isimlendiriliyor. Kuleleri 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeliyor. Üst kısımları, Seyit Onbaşı'nın namluya sürdüğü top mermisini temsil ediyor. Orta açıklığı Cumhuriyetin 100'üncü yılına ithafen 2023 metre olarak inşa edildi. Bu özelliğiyle dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olacak. Asma köprü, 7 milyar 144 milyon liraya, 101 kilometrelik otoyol ise 3 milyar 210 milyon liraya mal olacak. Yani toplam yatırım, 10 milyar lirayı aşacak. Erdoğan, Kanal İstanbul ile ilgili yabancı ülkelere seslenen muhalefete cevap vererek, "Bu söylemler bunların devlet yönetiminde ne kadar cahil olduklarının ve devlete ne kadar ihanet içinde olduklarının bir göstergesidir." dedi.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :13 Kasım 2021 , 13:04 Güncelleme Tarihi :13 Kasım 2021 , 16:18
1915 Çanakkale Köprüsü’nde sona doğru... Başkan Erdoğan 1915 Çanakkale Köprüsü Son Tabliye Montaj Töreni’nde konuştu

İÇİNDEKİLER

Çanakkale'nin Lapseki ve Gelibolu ilçeleri arasında yapımı devam eden "1915 Çanakkale Köprüsü"nde son tabliye montajı için hazırlıklar tamamlandı. Son tabliye montajı Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle yapıldı.

Başkan Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şöyle:

Yatırım tutarı 2.5 milyar Euro olan bu otoyol ve köprü projesini yap illet devret modeliyle hayata geçiriyoruz. Proje ile geçiş süresi 6 dakikaya inecektir.

Ülkemizin en çok nüfusunu barındıran en büyük ticaret hacmine sahip sanayi bölgelerine kuşan Marmara Otoyol ringi kritik projelerimiz arasında yer almaktadır. Bu köprü ile bu projenin en zor ve prestijli bölümlerinden birini daha tamamlamış oluyoruz.

BÜYÜK VE GÜÇLÜ TÜRKİYE'NİN GÖSTERGESİ

Otoyol ve köprü projesinin inşasında 670'i mühendis 5 binin üzerinde kişi ve 740 iş makinesi çalışmış 106 alt yüklenici görev yapmıştır. Bu köprü büyük ve güçlü Türkiye hedefimize bir adım daha yaklaştığımızın ispatıdır.

YAP İŞLET DEVRET MODELİ...

Yap İşlet Devret modeliyle inşa edilen bu köprü ile Türkiye yeni bir sıçramayı gerçekleştirmiş oluyor. Ülkemizin bu otoyoldan ve köprüden geçerek seri bir şekilde menzillerine yol alacak araçların işletme ve vakit gelirlerinden elde edecekleri büyük kazancı söylemeye gerek duymuyorum. Böyle bir projeyi lojistik krizlerinin yaşandığı bir önemde hayata geçirmemiz önemlidir.

Otoyollarımız, bölünmüş yollarımız köprülerimiz ve tünellerimizle kara yollarımızın standartlarını yükselttik. İstanbul havalimanı başta olmak üzere 56 havalimanımız ile havalimanlarımızı yaygınlaştırdık geliştirdik. İnşallah Kanal İstanbul ile deniz yolu alanında devam niteliğinde bir atılımı hayata geçireceğiz.

BAY KEMAL'A SERT TEPKİ

İki de bir ana muhalafetin, muhalefetin özellikle dünyaya seslenenlere sakın ha Kanal İstanbul'a girmeyi, Kanal İstanbul'a girenler kesinlikle paralarını alamazlar… Sevgili milletim devletlerde süreklilik esastır. Zaten bunların iktidar yüzü görmeye fırsatları olmayacak. Bu söylemler bunların devlet yönetiminde ne kadar cahil olduklarının ve devlete ne kadar ihanet içinde olduklarının bir göstergesidir.

EMİN OLUN HEDEFLERİMİZE ULAŞACAĞIZ

Sağlık alanındaki yatırımlarımızın karşılığını nasıl salgın dönemde aldıysak inşallah ulaşımdaki yatırımlarımızın karşılığını da artan yatırımlarla, üretimle, ihracatla göreceğiz. Birileri Türkiye söz konusu olduğunda çifte standartta sınır tanımıyor olsa da biz tüm bu engelleri aşacak güce ve kararlılığa sahibiz. Belki biraz fazla enerji sarfedeceğiz, belki biraz canımız sıkılacak ama emin olun hedeflerimize ulaşacağız.

Bu köprünün planlanmasında emeği geçen bakanlıklarımızı, aracı kurumlarımızı tebrik ediyorum. Rabbim nice böyle dev eserler kazandırmayı nasip etsin diyorum. Sizlere sevgilerimi saygılarımı sunuyorum. Kalın sağlıcakla.

ERDOĞAN'DAN DİKKAT ÇEKEN PAYLAŞIM
Başkan Erdoğan, tarihi törene dakikalar kala çalışmalarda sona yaklaşıldığını işaret eden bir paylaşımda bulundu.



BAŞKAN ERDOĞAN HAVADAN İNCELEME YAPTI
Başkan Recep Tayyip Erdoğan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün son tabliye montajı ve toplu alış törenleri için Çanakkale'ye geldi. Erdoğan'ın helikopteri köprüdeki tören için iniş yaptı. Erdoğan, tören alanına gelmeden havadan inceleme yaptı.

İlk olarak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Lapseki Şantiyesinde gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunacak olan Erdoğan, daha sonra köprüye çıkarak son tabliye bloğu montajının törenine katıldı.



Daha sonra Biga ilçesinde toplu açılış törenine katılacak olan Başkan Erdoğan, Troya Müzesi'nde, Ezine Belediyesi sponsorluğunda çekilen Ezineli Yahya Çavuş Belgeselinin de galasına katılacak.

18 AY ERKEN BİTİRİLECEK
Başkan Erdoğan, çalışmalar başladıktan 1 yıl sonra kule kazık çakımı töreni için yine Çanakkale'deydi. Köprünün erken bitirileceği müjdesini verdi.

Köprünün ayakları, Osmangazi Köprüsü'ndeki gibi denizin içinde yer aldı. Dev kuleleri 16 Mayıs 2020'de tamamlandı. Kedi yolu kuruldu, kuleler arasına kablolar örüldü.

1915 Çanakkale Köprüsü rekorların projesi olarak tarihe geçti. Köprüde dünyanın etrafını 4 kez dolanacak uzunlukta, 162 bin kilometre çelik tel kullanıldı. Bu tellerle önce kedi yolu yapıldı ardından taşıyıcı ana kablo ve halatlar monte edildi.

DEV TABLİYELER DENİZ YOLUYLA TAŞINDI
Bursa'nın Gemlik ve Kocaeli'nin Gölcük ilçelerinde imal edilen dev tabliyeler deniz yoluyla Çanakkale'ye taşındı. Genişliği 45, uzunluğu 48 metre, ağırlığı da 700 ton olan bloklar dev yüzer vinç ile yukarı kaldırıldı. 81 tabliye yerleştirildi.

Köprü, gidiş-geliş toplam 6 şeritten oluşacak. Saatte 299 kilometre hızdaki rüzgara dayanıklı şekilde projelendirildi.

SİMGELERİN KÖPRÜSÜ OLACAK
Yapı, "Simgelerin Köprüsü" olarak isimlendiriliyor. Kuleleri 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeliyor. Üst kısımları, Seyit Onbaşı'nın namluya sürdüğü top mermisini temsil ediyor.

Orta açıklığı Cumhuriyetin 100'üncü yılına ithafen 2023 metre olarak inşa edildi. Bu özelliğiyle dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olacak.

Asma köprü, 7 milyar 144 milyon liraya, 101 kilometrelik otoyol ise 3 milyar 210 milyon liraya mal olacak. Yani toplam yatırım, 10 milyar lirayı aşacak. Geçiş ücreti ise 15 Euro artı KDV olarak belirlendi.

BOĞAZ 6 DAKİKADA GEÇİLECEK
Dev köprü, seneye 18 Mart törenlerinde hizmete açılacak. Feribotla yaklaşık 35 dakika süren boğaz geçişini, 6 dakikaya indirecek.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN