Yemek Sepeti'nde bir veri sızıntısı iddiası daha! Yine hacklendi mi? Hackerlar ne istiyor? İşte son dakika gelişmeleri...

Türkiye’de 2001 yılında kurulan online yemek satış sitesi Yemek Sepeti geçtiğimiz aylarda hacklenmiş ve 21,5 milyondan fazla kullanıcının kişisel bilgileri çalınmıştı. Yemek Sepeti'nin 8 aylık aradan sonra yeniden hacklendiği iddia edildi. 60 milyon kullanıcının açık adres, isim-soyisim, telefon numarası gibi kişisel verilerini elde ettiklerini iddia eden hackerlar, Nevzat Aydın ile yaptıkları konuşmaların ekran görüntülerini paylaştı. Yemek Sepeti, hackerların fidye istediğini ve siber güvenlik önlemlerinin en üst düzeyde alındığını söylese de hackerlar ellerindeki bilgileri örnek olması açısından paylaştı! İşte Yemek Sepeti'ndeki skandalda son dakika gelişmeleri...

Yemek satış sitesi Yemek Sepeti geçtiğimiz Mart ayında hacklendi ve milyonlarca kullanıcının kişisel bilgileri çalındı. Yani, Türkiye nüfusunun dörtte birinin; ad-soyadı, doğum tarihi, telefon numaraları, e-posta adresleri ve açık adres bilgileri korsanların eline geçti. Yemek Sepeti 'şifreler kullanılmaz halde' açıklaması yapsa da siber saldırıya uğradığı ayyuka çıkınca verilerin çalındığını açıkladı.
AYLAR SONRA BİR SKANDAL DAHA MI?
Bu olayın ardından şirketin kurucusu Nevzat Aydın, platformun kullanıcılarından özür dilemiş ve "Benzer bir olayın tekrar yaşanmaması için tüm gelişmeleri yapmayı sürdürüyoruz." demişti.

Aydın'ın açıklamasından henüz birkaç ay sonra Yemeksepeti'nin tekrar saldırıya uğradığı iddia edildi.


60 MİLYON KİŞİNİN BİLGİLERİ TEHLİKEDE
60 milyon kullanıcının açık adres, isim-soyisim, telefon numarası gibi kişisel verilerini elde ettiklerini iddia eden hackerlar, Nevzat Aydın ile yaptıkları konuşmaların ekran görüntülerini paylaştı. Bazı kullanıcılara ait kredi kartı numalarının ilk ve son 4 hanesinin de yer aldığı veritabanı, satışa çıkarıldı.


"GEREKLİ İSPATLARI GÖNDERDİK"
Nevzat Aydın ile iletişime geçtiklerini iddia eden saldırganlar, eski CEO'ya gerekli ispatları gönderdiklerini açıkladı. Rastgele bir telefon numarası üzerinden kişisel bilgi paylaştıklarını belirten hackerlar, bir Twitter hesabı üzerinden bazı bilişim sektörü çalışanlarının bilgilerini yayınladı.

Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM), Mart 2021'de sızıntı ile ilgili başlattığı soruşturma sonrasında saldırganların IP adreslerini tespit ettiklerini açıkladı. Mart ayında gerçekleştirilen saldırıların yurt dışı kaynaklı olduğunu belirten yetkililer, konu hakkında gerekli birimler ile iletişime geçtiklerinin altını çizdi.

YEMEKSEPETİ'NDEN AÇIKLAMA

HACKERLAR İSPATLAMAK İÇİN BİLGİLERİ YOLLADI
Gazeteci İbrahim Haskoloğlu, Yemek Sepeti'ni hack'leyen hackerlara ulaştığını belirtti. Aralarındaki görüşmeleri paylaştı:

"Yemeksepeti'nden yaklaşık 50 milyon kişinin verilerinin çalınıp Darkweb'de satıldığı belirtilmişti. Verileri satışa sunan Hacker'a ulaştım, kanıtlaması için kendi adresimi, telefon numaramı göndermesini istedim Kendisi açık adresimin tarifiyle beraber telefon numaramı gönderdi.

Bu verileri ne kadara sattıklarını sordum kendisi: "Yemeksepeti iyi bir miktarda para verirse verileri kimseye satmayacağız." Mesajını gönderdi.

Hacker son olarak şunları söyledi: Bu sızıntı, Mart 2021'de gerçekleşen bir önceki sızıntıyla ilgili değil. Bunlar en güncel veriler. Ayrıca Kasım 2021 verisine de sahibiz ve bunu zaten rastgele kullanıcılarla kanıtlıyoruz."

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.