26 ŞUBAT'TA AÇILABİLİR
LIMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, köprüde çalışmaların neredeyse tamamlandığını belirterek, 26 Şubat'ta açmak için hazırlıkların yapıldığını söyledi. Özdemir, "Güney Kore'ye mektup yazdık. Başbakan gelecek. Cumhurbaşkanlığı'ndan tarih bekliyoruz" dedi.
KOVID OLMASA ARALIKTA BİTERDİ
Projenin bölge açısından geç kalmış bir proje olduğunu söyleyen Özdemir, "Çanakkale'de herkes memnun" mesajını verdi. Kovid-19 sürecinde olağanüstü güvenlik önlemleri aldıklarını, çalışmalara ara vermediklerini hatırlatan Özdemir, "Salgın biraz hızımızı yavaşlattı yoksa aralıkta köprü biterdi" diye konuştu.
ÜCRET İÇİN YENİ ÇALIŞMA
Kovid, tedarik zincirindeki aksamalar ve yükselen maliyetler nedeniyle başlangıçta öngördükleri rakamların üzerine çıktıklarını söyleyen Özdemir, "Projenin maliyeti 3 milyar euro olacaktı. Bu rakam 3.1 milyar euroyu geçecek. Bunun 2.2 milyarı kredi, ortaklar olarak başlangıçta 900 milyon euro koyduk. Ancak şu anda ilave 300 milyon euro maliyet oluştu. Bunu 4 ortak olarak ödeyeceğiz. Şunu da söyleyeyim, kim olursa olsun, bu otoyolu ve köprüyü 3.1 milyar eurodan daha aşağıya yapamazdı. Bu kadar iddialıyım" dedi. Peki ya ücret? Şu anda söylenen rakam 15 euro… Ancak Ebru Özdemir bu konuda yeniden çalışma yapıldığı mesajını vererek, şöyle dedi: "Belirlenecek rakamın işletme giderlerinin de altında olmaması lazım. Çalışıyoruz, alınan para kredi ödemesine gidiyor. Yap-İşlet-Devret modeli Türkiye'de çok tartışılıyor. Ama bu şekilde işler hem kaliteli hem de kısa sürede yapılıyor. Dolayısıyla modelde sıkıntı yok. Ani devalüasyon nedeniyle geçiş ücretleri pahalı geliyor."
1 MİLYAR EURO SUYUN ALTINA GÖMÜLDÜ
Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ise "Burası bir film stüdyosu gibi… Makyajcısı, sesçisi, ışıkçısı hep beraber çalıştık. 15 ülkeden çalışanımız var. 12 bin kişi görev yaptı" dedi. Projenin inşaat dönemi çıktıktan sonra 11 yıl işletileceğini söyleyen Arıoğlu, "Sonrasında burayı devlete geri vereceğiz. 11 yıl sonunda başabaş çıkacağız" diye konuştu. Deniz altındaki inşaat çalışmalarına değinen ÇOK A.Ş. İcra Kurulu Üyesi Ebrunur Kapucu Yıldız da maliyetin 1 milyar eurosunun denizin altındaki inşaata gittiğini söyledi.
6 DAKİKADA İKİ YAKA BİRLEŞİYOR
Projeyle Türkiye'nin batısında otoyol entegrasyonu tamamlanacak.
Projede 177 bin ton çelik kullanıldı (Yaklaşık 128 bin binek araba üretebilirsiniz)
Kullanılan kabloları birbirine ekleseniz dünyanın etrafını 4 kez dönebilir
İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak.
Trakya ve Batı Anadolu'daki sanayi ve ticaret ivme kazanacak.
Projeyle yıllık zaman tasarruf tutarı 465 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 102 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 567 milyon lira tasarruf sağlanacak.
Bir Kuşak Bir Yol Projesi'nin önemli bir parçası bitmiş olacak.
Beton miktarı 277 bin ton. (Yaklaşık 5.900 adet daire anlamına geliyor)
527 bin demir civata kullanıldı
Çanakkale Boğazı'nı geçmek için feribotla yaklaşık saatler alan seyahat süresi, 6 dakikaya inmiş olacak.
Projenin etki alanındaki bölgeye katacağı ekonomik katkı 14.5 milyar euro (yaklaşık 225 milyar lira) değerinde.
Taşımacılıkta süreler ve maliyetler düşecek, dış ticaretin etkinliği artacak.