İstanbul Boğazı geçişine yeni alternatif oluşturacak, Batı-Doğu aksı üzerindeki trafik yükünü Marmara Denizi'nin güneyine dengeleyecek, dünyanın en uzun orta açıklıklı, en yüksek kuleli, en büyük ağır kaldırma operasyonu yapılan köprüsü 1915 Çanakkale Köprüsü 4 yıl gibi rekor sürede tamamlandı. Pandemide olağanüstü güvenlik önlemleriyle 12 bin kişinin çalıştığı şantiyede çalışmalara ara verilmedi. Böylece, Kınalı- Savaştepe Otoyolu, Malkara-Çanakkale otoyol kesimleri ve köprü dahil 90 kilometreyi bulan projede 10 günlük iş kaldı. Son asfalt atıldıktan sonra köprü açılabilecek durumda… 3.1 milyar euroya mal olan projede devletten tek bir kuruş çıkmadı. Köprü, 11 yıl sonra devlete iade edilecek. Projenin yapımını üstlenen Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir ve Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ile köprüyü gezdik. Özdemir, 26 Şubat'ta açmak için hazırlık yapıldığını belirterek, "Güney Kore'ye mektup yazdık. Başbakan gelecek. Cumhurbaşkanlığı'ndan tarih bekliyoruz" dedi. Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ise 11 yıl sonra devlete iade edileceğini söyledi.