Kulelerin kırmızı beyaz rengi ise al bayrağımızı temsil etmektedir. 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsüdür. Deniz seviyesinden yüksekliği, Seyit Onbaşı'nın sırtında taşıdığı, savaşın kaderini değiştiren 16 metrelik top mermisinin figürüyle 334 metreye ulaşan kule yüksekliği ile köprümüz, dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacaktır."
İki çelik kule arasındaki köprünün, dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, "Tamamlanınca, dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen ilk köprü olarak tarihe geçecektir." dedi.
"KÖPRÜDE KULLANILAN BETONLA 25 BİN NÜFUSLU BİR İLÇE KURULABİLİR"
Karaismailoğlu, konuşmasında köprüyle ilgili şu bilgilere de yer verdi:
"Köprümüzün ana kablosunda kullanılan 162 bin kilometrelik toplam tel uzunluğu ile dünyanın çevresi 4 kez dönülebilmektedir. Kule kesonları alan olarak kıyaslandığında 1 futbol sahası büyüklüğündedir. Köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton ile 100 metrekarelik 5 bin 900 adet daire, yani 25 bin nüfuslu bir ilçe kurulabilir. Köprüde kullanılan 177 bin ton çelik ile 177 bin adet binek otomobil üretilebilmektedir. Ayrıca, köprü kulelerinin üst bağ kirişinin yerleştirilmesi esnasında 155 ton ağırlık ve 318 metre yükseklik parametreleri baz alındığında dünyada yapılan en büyük ağır kaldırma operasyonu gerçekleştirilmiştir. Yani 1915 Çanakkale Köprüsü 'en'lerin projesidir. Çanakkale Boğazı'na adeta mühür vuracak ve ülkemizin simge yapılarından biri olacaktır."
Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 2 betonarme viyadük, 6 hidrolik köprüsü, 6 alt geçit köprüsü, 43 üst geçit, 40 alt geçit ve 236 adet menfez inşa ettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, "12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 5 ücret toplama istasyonu ve biri ana kontrol merkezi ve bakım işletme merkezi olmak üzere 2 adet bakım işletme merkezinde de çalışmaları bitirdik." ifadelerini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, peyzaj çalışmaları kapsamında 516 bin 863 adet fidan diktiklerini belirterek şunları kaydetti:
"Ayrıca, trafik güvenliği çalışmaları kapsamında 2 bin 557 adet aydınlatma direği, 6 bin 360 metrekare düşey levha montajı, 167 bin metrekare yatay işaretleme, 411 kilometre otokorkuluk, 196 kilometre tel çit ve 17,5 kilometre uzunluğunda yaya otokorkuluk montajı gerçekleştirdik. Akıllı ulaşım sistemleri kapsamında da 225 bin 250 metre uzunluğunda fiber optik iletişim altyapısı tesis ettik."
"MARMARA'YI ÇEVRELEYEN OTOYOL ZİNCİRİNİN HALKALARI BİRLEŞECEK"
Karaismailoğlu, projeyle Avrupa ülkeleri, Balkanlar ve özellikle Yunanistan ve Bulgaristan ile ticari ilişkilerin yanı sıra kültürel etkileşimin de olumlu etkileneceğini vurgulayarak, "Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun, Gebze-İzmir Otoyolu'na Balıkesir civarında bağlanmasıyla İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleriyle arasındaki mesafe kısalacaktır." ifadesini kullandı.