İYİ Parti'nin anket mühendisliği! 'Sandıkta yaşanacak depremi engellemeye yetmez'

Millet İttifakı'nda kazan kaynıyor. Daha önceleri Meral Akşener "başbakanlık" istediğini ifade etse de bugünlerde cumhurbaşkanlığı adaylığı istediği daha çok yazılmaya başlandı. Sabah gazetesi yazarı Mahmut Övür de İP'in anket şirketleri tarafından parlatılmasını yazdı. Övür yazısında "Nasıl siyaset mühendisliği toplumu kucaklamaya yetmiyorsa, "anket mühendisliği" de sandıkta yaşanacak depremi engellemeye yetmez" ifadelerini kullandı. İşte Mahmut Övür'ün yazısı...

Bugünlerde 6'lı masa içinde Meral Akşener'in öne çıktığı, "başbakanlık" değil cumhurbaşkanı adaylığı istediği daha çok yazılmaya, konuşulmaya başlandı. Aylar önce işin buraya geleceğini, 6'lı masada sürpriz adayın Akşener olacağını yazmıştım. Son dönemde İmamoğlu'nun irtifa kaybetmesi de bu ihtimali güçlendirdi. Bu tablo aynı zamanda İyi Parti'yi ikinci parti yapma projesiyle de örtüşüyor.

Formül de belli: "Güçlendirilmiş İyi Parti, zayıflatılmış CHP ve kullanışlı HDP..."

Ancak işleri hiç kolay değil; zira ne Kılıçdaroğlu geldiği bu noktadan geri adım atacak gibi görünüyor -baksanıza gündemde kalmak için her şeyi yapıyor- ne de İmamoğlu henüz o makamdan vazgeçmiş değil. 6'lı masa cadı kazanı gibi.

Akşener ve İP'in üst kadroları da "Bu bize yeni bir fırsat sunuyor" diyerek her yolu "mübah" görüyor. En büyük silahları da anket firmaları... Bu konuda İP yönetimi de müthiş başarılı. Şimdi değil, daha ilk girecekleri 2018 seçimlerine giderken bile Gezici, SONAR, arada bir görünen PİAR veya hâlâ var mı yok mu belli olmayan MEDİAR gibi anket firmaları, İyi Parti'yi yüzde 14 ile 24 arasında gösterdi. Ama hiçbiri de seçim sonrası "Biz yanıldık, özür dileriz" demedi.

YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ...

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.