Mega projeler yapılmasaydı İstanbul'da ulaşım nasıl olurdu? Bakan Karaismailoğlu grafiklerle açıkladı: "Kilitlenip kalırdı"

Son dakika haberi! Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Turkuvaz Medya Merkezi’nde düzenlenen "21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi"nde flaş açıklamalarda bulundu. İyi bir belediyeciliğin iyi bir planlamadan geçtiğinin altını çizen Karaismailoğlu, "2050'ye kadar ulaşıma talep iki katına çıkacak." dedi. Türkiye'nin ulaşımda hizmete aldığı mega projelerin yapılmaması durumunda neler olacağını grafiklerle anlatan Karaismailoğlu, ulaşımın bir çileye dönüşeceğini açıkladı. İstanbul'a bir metro müjdesi daha veren Bakan Karaismailoğlu, "Çam ve Sakura Metrosunu bu yıl bitmeden açacağız" dedi.

Giriş Tarihi :07 Kasım 2022 , 10:45 Güncelleme Tarihi :07 Kasım 2022 , 15:01
Mega projeler yapılmasaydı İstanbul’da ulaşım nasıl olurdu? Bakan Karaismailoğlu grafiklerle açıkladı: Kilitlenip kalırdı

İÇİNDEKİLER

A Haber'in düzenlediği "21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi" bugün Turkuvaz Medya Merkezi'nde gerçekleştirildi.

GRAFİKLERLE AÇIKLADI: "KİLİTLENİP KALIRDI" | VİDEO İZLE

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara'da önemli bir yatırımları bulunduğunu belirterek, "AKM-Gar-Kızılay metrosunda artık son aşamaya geldik. 2023'ün ilk aylarında AKM-Gar-Kızılay metrosunu açıp önemli bir ihtiyacı Ankara'da gidermiş olacağız." dedi.



"YIL BİTMEDEN AÇACAĞIZ"
CHP'li İBB'nin metro inşaatına hafriyat dökerek kapattığını hatırlatan Karaismailoğlu, "Çam ve Sakura Metrosunu bu yıl bitmeden açacağız" ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, 21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın 1994'te İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na seçilmesiyle belediyecilik hizmetlerinde yaşanan değişimden bahsetti.



Belediyecilikte plan yapmanın ve geleceğe hazırlanmanın önemine işaret eden Karaismailoğlu, ulaştırma, altyapı, lojistik ve bilişimde son 20 yılda yaşanan değişimi anlatarak, Bakanlık olarak geleceği planladıklarını söyledi.

"Yaptığımız harcamalarla maksimum kazanç sağlamak zorundayız. Onun da olmazsa olmazı iyi planlama yapmaktır" diyen Karaismailoğlu, 2002'de 8,6 milyon adet olan araç sayısının 26 milyona çıktığını, yapılan planlama sayesinde trafik sıkışıklığını çok daha az yaşadıklarını belirtti.

Karaismailoğlu, araç sahipliği konusunda Türkiye'nin Avrupa ve ABD'nin gerisinde olduğunu, 2050'ye gelindiğinde bu rakamın artacağını, söz konusu artışa karşı şimdiden hazırlıklı olmak için master planları yapmaya devam ettiklerini bildirdi.

"BİSİKLET VE SCOOTER KULLANIMI MUTLAKA TEŞVİK EDİLMELİ"
Adil Karaismailoğlu, karbon emisyonunu azaltıcı tedbirlerin gündemlerinden hiç çıkmayacağını, sıfır emisyon ve emisyon azaltıcı çalışmaların çok önemli olduğunu vurgulayarak, akıllı ulaşım sistemlerinin daha fazla önem kazanacağını kaydetti.

Ulaşımın diğer sektörler arasında yüzde 16,2 ile hava kirliliğine en çok sebep olan ikinci sektör olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, elektrikli araçlarda, paylaşımlı ulaşım modellerinde ve elektrikli toplu taşıma modellerinde yaşanması beklenen artışa ilişkin öngörüleri paylaştı.

Karaismailoğlu, kısa mesafelerde bisiklet ve scooter kullanımının mutlaka teşvik edilmesi gerektiğini belirterek, "Kaliteli, güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmak gerekiyor. Yoksa bu şehirler yaşanmaz hale gelir. İstanbul'da şu anda 270 kilometre raylı sistem hattı var. Olmasaydı, vatandaş ulaşım ihtiyacını nasıl karşılayacaktı. Bireysel yolculuklara yöneleceklerdi ve trafik içinden çıkılamaz bir hale gelecekti." diye konuştu.

"MARMARAY'I BİR GÜNDE TAM 671 BİN KİŞİ KULLANDI"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, İstanbul'un iki yakası arasındaki ulaşım imkanlarına işaret ederek, 1973'te açılan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'ne (Boğaziçi Köprüsü) ve ondan sonra yapılan ulaşım projelerine yönelik eleştirileri anımsattı. Karaismailoğlu, "Yaptığımız yatırımlara karşı çıkıyorlar. 1973'te Çengelköy'de eylem yaptılar. Aynı hikayeler. 1960'larda Vatan Caddesi yapıldığında buraya uçak mı inecek diye zihniyet. 1973'de köprü açılınca o dönemki başbakan mühendisler odasından kovuldu, köprüyü açtığı için. Hem yatırım yapıyoruz, milletimizin hayatını kolaylaştırıyoruz, bir taraftan muhalefetle uğraşıyoruz. 15 Temmuz şehitler köprüsünden 200 bin araç geçiyor. Devletin planlaması gerekiyor. Çünkü devlet gelişmeleri görüyor. 1988 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yapıldı. 240 bin araç geçiyor. Bu da yetmedi, planlı bir şekilde yatırım yapmak zorundayız." dedi.

YAPILMASIN DEDİKLERİ KÖPRÜLER
Yazın bazı günlerde 80 bin aracın Osmangazi Köprüsü'nü kullandığına dikkat çeken Karaismailoğlu, "Bugün ihtiyacın yüzde 70'ini karşılayamayacaktı. Bu araçlar feribotlara akın edecekti. Siz istediğiniz kadar feribot koyun 70 bin araç o seyahatı yapamayacaktı. Seyahatler çileye dönüşecekti. " dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü günlük 240 bin aracın, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 120 bin aracın kullandığını bildiren Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'nden ise günde ortalama 60 bin aracın geçtiğini söyledi.

Karaismailoğlu, Marmaray'ı geçen hafta bir günde tam 671 bin vatandaşın kullandığını belirterek, bu hizmetler sayesinde vatandaşların ulaşım imkanlarının ve hayatının kolaylaştırıldığını ifade etti. Karaismailoğlu sözlerini şu şekilde devam etttirdi:



MEGA PROJELER YAPILMASAYDI NE OLURDU?

Avrasya tüneli geldi. 60 bin araç geçiyor. Marmaray'dan geçen hafta 1 milyon 671 bin vatandaşımız kullandı. Müthiş rakamlar bunlar. Vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyoruz. O da yetmedi Yavuz Sultan Selim Köprüsü geldi. 120 bin araç geçiyor. Bunlar olmasaydı ne olurdu? Kitlenir kalırdık.


"GEZİ OLAYLARINDA ŞANTİYEMİZİ YAKTILAR"
Yıllar önce Taksim'de Gezi olayları vardı. Türkiye'nin gelişmesini istemeyen gruplar, şantiyemizi yaktı. Üçüncü köprüyü, İstanbul havalimanını yapmayın dediler. Dünyanın gıptayla baktığı İstanbul Havalimanında devletin cebinden bir kuruş çıkmadı. Üstüne milyarlarca lira gelir getirdi. Aynı şekilde yavuz sultan selim köprüsü.

İstanbul'da diğer yatırımlar olmasaydı, iki tane köprü olsaydı İstanbul kitlenir kalırdı. Türkiye vatanını milletini seven kadrolarla büyüyor. Minimum masraf maksimum kazançla bu yatırımları yaptık ve ülkemizin önünü açtık. Son yirmi yıldır planlı bir şekilde büyüyoruz. Tam 183 milyar dolarlık planlı bir şekilde yatırımlarımızı yaptık. Yaptığımız yatırımlar sayesinde 1 milyar litre akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz. Yılda 7 milyar saat zaman tasarrufu sağladık.

Demir yolları yatırımları, 1950'lerden 2002 yılına kadar hiçbir yatırım yapılmadı. 2002 yılından sonra tüm demir yollarımızı yeniledik. 13 bin 100 kilometrelik demir yolu işletmeciliği yapıyoruz. Hava yolumuzu alt yapımızı tamamladık. 57'ye çıkardığımız havalimanı sayısı, yolcu sayısını 30 milyondan 210 milyona çıkardık. Haberleşme alt yapımızla bugünün ihtiyaçlarını karşılıyoruz ama önümüze gelecek ihtiyaç ve kapasite ihtiyaçlarını karşılamak için devam ediyoruz.

Ulaştırma sektörüne yatırım yaptığınızda üretimde tam 10 kat etki sağlıyorsunuz. Milli gelire 6 kat etki sağlıyorsunuz. 183 milyar dolarlık yatırım karşılığında 1 trilyon 138 milyar dolar üretime etkimiz olmuş. 548 milyar dolar da üretime etkimiz olmuş. Bu yatırımlar sayesinde 1 milyon kişiye de istihdam sağıyoruz. Bundan sonra da büyük hedeflerimiz var. 2053 yılına kadar bütün planlamalarımızı yaptık.

"DEMİR YOLU AĞIRLIKLI BİR YATIRIM DÖNEMİNE GİRDİK"
Adil Karaismailoğlu, son 18 yılda 183,6 milyar dolarlık ulaştırma ve haberleşme yatırımı yaptıklarını ifade ederek, ulaştırma hizmetlerinin farklı alanlarında yapılan yatırımlara ilişkin bilgiler verdi.

Karaismailoğlu, "(Kara yollarına) Yaptığımız yatırımlar sayesinde 1 milyar litre akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz, yılda 7 milyar saat zaman tasarrufu sağladık. Bunları bir kenara atın, yatırımlarımız sayesinde trafik kazaları yüzde 80 azaldı. Planlı yatırımlar sayesinde her yıl tam 9 bin 500 vatandaşımızın canını kurtarıyoruz." dedi.


Şu anda 13 bin 100 kilometrelik bir demir yolu işletmeciliği yaptıklarını belirten Karaismailoğlu, 2053'e kadar demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine girdiklerini söyledi.

Karaismailoğlu, hava yolunda yolcu sayısını 30 milyondan 210 milyona çıkardıklarını, havalimanı sayısının 57'ye ulaştığını, havalimanı sayısını, inşası devam edenlerle birlikte 61'e çıkartacaklarını bildirdi.

Ulaştırma yatırımlarının milli gelire, istihdama ve üretime olan pozitif etkisine değinen Karaismailoğlu, 2053'e kadar bütün planlamalarını yaptıklarını, büyük hedefler belirlediklerini vurguladı.

"BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞU 38 BİN KİLOMETREYE ÇIKACAK"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bölünmüş yol uzunluğunu 38 bin kilometreye, demir yolu ağını 28 bin 600 kilometreye, liman sayısının 255'e çıkartılacağını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"2053'e kadar yapacağımız 198 milyar dolarlık yatırımla milli gelire 1 trilyon dolarlık, üretime 2 trilyon dolarlık katkımız olacak. İstihdama 28 milyon kişilik katkımız olacak. Hızlı trene sahip il sayısı 52'ye çıkacak. Aynı şekilde demir yolu yolcu sayısı yıllık 19,5 milyondan 270 milyona çıkacak. Yapacağımız hareketlilik sayesinde hava yolunda yolcu sayısını 210 milyondan 344 milyona çıkartacağız. Demir yoluyla taşıdığımız yük miktarını 38 milyon tondan 448 milyon tona ulaştırmak için planlarımızı yaptık."

İSTANBUL'DA YIL BİTMEDEN İKİ METRO HATTI AÇILIYOR
Bakan Karaismailoğlu, 25,5 kilometre uzunluğunda ve 16 istasyona sahip Gaziray'ı hafta sonu açtıklarını anımsatarak, "Bu projeyle birlikte bunun yanında bir de hızlı tren hattı var. Bugün inşaatı devam eden hızlı tren hatlarımızla önümüzdeki 4 yılda Kapıkule'den hızlı trene binen vatandaşımızın kesintisiz bir şekilde İstanbul, Ankara, Konya, Karaman, Mersin ve Gaziantep'e kadar uzanan hatta hummalı bir çalışma var. Önümüzdeki 4 yıl içerisinde bu kesintisiz hızlı demir yolu ağını tamamlamış olacağız." şeklinde konuştu.

Ankara'da önemli bir yatırımları bulunduğunu belirten Karaismailoğlu, "AKM-Gar-Kızılay metrosunda artık son aşamaya geldik. 2023'ün ilk aylarında AKM-Gar-Kızılay metrosunu açıp önemli bir ihtiyacı Ankara'da gidermiş olacağız." dedi.

Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı-Zincirlikuyu metro hattının İstanbul Havalimanı-Kağıthane etabının bu ayın sonunda ya da aralık başında açılacağını, sinyalizasyon sertifikası almak için bağımsız kuruluşların şu anda testleri yaptığını bildirdi.

Onun ardından Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir hattının açılacağını belirten Karaismailoğlu, Bakanlığın burayı devraldıktan sonra hattı 26 ayda bitirdiğini, yıl bitmeden burasının da hizmete alınacağını söyledi.

A Haber 21.Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi'nin açılışında konuşan A Haber Kanalı Haber Koordinatörü Metin Algül, belediyeciliğin, insanın devletle tanıştığı ilk makamlardan biri olduğunu söyledi. İnsan odaklı belediyeciliğin önemine vurgu yapan Algül, eski ve yeninin karşılaştırıldığında belediyecilik hizmetinde tablonun daha net görüldüğüne işaret etti. Bu noktada halkın sesi olmak zorunda olduklarına vurgu yapan Algül, "İnsanımızı doğrudan etkileyen gelişmeleri görmezden gelemeyiz. Okuluna, işini gitmek isteyen İstanbullular'ın araç arızasında kilometrelerce yürümek zorunda kalmasına geniş yer ayırıyoruz. Bizler görüntüleri tarafsızca ekrana taşıyoruz. Halkın menfaati yayın ilkelerimizin ilk sırasında yer alıyor. Gücümüzü şevkimizi bu toprakların insanlarından alıyoruz" diye konuştu.

A Haber Spikeri Salih Nayman da Zirve açılış konuşmasında, A Haber olarak bu Zirve'yi gerçekleştirmekten gurur duyduklarını belirtti.

GÜÇLÜ SPONSOR DESTEĞİ
A Haber 21.Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi'nin sponsorluğunu Halk Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı, İstanbul Havalimanı, Koza Altın İşletmeciliği, Papara, Türk Telekom, Vakıf Leasing ve Ziraat Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı üstlendi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN