Obama'nın sosyal medya ekibi neden Türkiye'de! İl il, sokak sokak, mahalle mahalle… Algılarla nasıl oynuyorlar?

Türkiye 14 Mayıs'ta yapılacak seçimler için geri sayıma başladı. Kavgalar sonrası adayını Kemal Kılıçdaroğlu olarak belirleyen 6'lı koliasyon ise sosyal medyada algı çalışmalarına hız verdi. Kemal Kılıçdaroğlu'nu gazlayan sosyal medya anketleri göze çarparken dikkat çeken bir detay da ortaya çıktı. ABD'de sosyal medya kampanyalarına imza atarak Barack Obama’yı iki kez Başkan seçtiren Benenson şirketi ekibinin Türkiye'ye geldiği öğrenildi. Türkiye’yi İl il, sokak sokak, mahalle mahalle… analiz ederek hedef kitleye ilişkin özel planlar yaptığı belirtildi. Obama ekibinin elindeki serverlar ve yazılımlarlada sosyal medya anketlerini manipüle ettiği belirtildi. Ancak bu sadece buzdağının görünen yüzü...

Cumhuriyet Halk Partisi, İYİ Parti, Saadet Partisi, Gelecek Partisi, DEVA Partisi ve Demokrat Parti'nin oluşturduğu HDP'nin ise dışarıdan destek verdiği koalisyonun adayı netleşti.

KAVGALAR SONRASI KOALİSYONUN ADAYI KILIÇDAROĞLU
İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener'in 3 Mart'ta 'Kumar masası' diyerek dağıttığı koalisyon, "Ekrem İmamoğlu ve Mansur Yavaş cumhurbaşkanı yardımcısı olsun" şartının ardından 6 Mart'ta yeniden toplandı. Koalisyonun yaptığı pazarlıklar sonrası aday Kemal Kılıçdaroğlu olarak açıklandı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.