Fondaş medyadanın perişan hali! Önce maması kesildi ardından reytinglerde dibe vurdu

14 ve 28 Mayıs seçimlerinde Başkan Recep Tayyip Erdoğan karşısında ağır bir hezimete uğrayan Kemal Kılıçdaroğlu, hem parti içi muhalefet, hem de CHP'den fonlanan medya tarafından hedef tahtasına oturtuldu. Seçim kampanyası boyunca övgüler dizilen Kılıçdaroğlu, yenilginin ardından sert sözlerle eleştirilmeye başlandı. Eleştirilerin ardından Kılıçdaroğlu tarafından CHP tarafından aktarılan fonların kesildiği fondaş medya, zor durumda. Ekonomik ve siyasi çıkar uğruna çok hızlı bir şekilde söylem değiştiren fondaş medya, CHP seçmenini de bıktırdı. Halk TV, KRT ve Sözcü gibi CHP tarafından beslenen medya kuruluşları reytinglerde adeta tepe taklak oldu.

Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde 2 turda da Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından yenilgiye uğratılan Kemal Kılıçdaroğlu, seçim gecesi rotası yeniden Genel Başkanlık koltuğuna çevirdi. Ancak seçim kampanyası boyunca en büyük destekçisi olan parti üyeleri ve fondaş medya Kılıçdaroğlu'na demediğini bırakmadı.

ZOOM CUNTASI TOPLANDI!
'Zoom cuntası' olarak bilinen değişim ekibi İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu liderliğinde kongre kampanyasına başladı. Ancak delege kurultaylarından eli güç olarak çıkan Kılıçdaroğlu, İmamoğlu'nun rotasını yeniden İstanbul'a çevirmesine neden oldu.

Değişim ekibine destek veren fondaş medya da Kılıçdaroğlu tarafından aforoz edildi.

'SATILIK GAZETECİLER' BOMBASI
Ekremci Halk TV ile CHP arasındaki tüm ilişkiler sona ererken Bay Kemal "Bizim parti içinde konuştuğumuz şeylerin bir kısmı tabi ki aramızda kalmalıdır. Ama köşe yazarları üzerinden parti içi meseleler tartıştırılıyor. Ben kimin nereden ne kadar maaş aldığını iyi biliyorum" sözleriyle 'satılık gazeteciler' bombasını patlattı.



"HALK TV'YE DESTEK MESTEK YOK"
Halk TV'nin CHP tarafından fonlandığını açık açık ilan eden Bay Bay Kemal, "Hem CHP'den destek alıyor hem partiyi karıştırıyorlar. Sabah akşam CHP'yi konuşuyorlar. Tanju Özcan burada eylem yapıyor, canlı veriyorlar. Madem öyle, destek olmayacağız" dedi.

DOĞRUDAN SATIŞ!
CHP'nin desteğini kesmesinin ardından ağır söylemlerini sürdüren fondaş medya seçmenden de tokat yemiş durumda. Güçlü destek verdikleri Kılıçdaroğlu'nun, seçim yenilgisinin ardından tefe koyan fondaş medya belli belirsiz söylemleriyle reytinglerde altüst oldu.

Sabah gazetesi yazarı Melih Altınok, fondaş medyadaki dramatik düşüşü köşesinde ele aldı:
CHP'li gazeteciler, seçimden önce gazeteciliklerini vestiyere asıp oy istedikleri Kılıçdaroğlu'na "Muhtar bile seçilemez" demeye başladılar.

Doğrudan satış işte buna denir.

Ve CHP'li seçmen, siyasileri kadar, kendilerini yanıltan bu ikbal pervanelerinin yeni öngörülerinden, tespitlerinden bunalmış halde.

Tabanda gram heyecan yok.

Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş.'nin (TİAK) verileri de bu durumu gözler önüne seriyor.

Bu yılın mayıs ayında Halk TV'nin totalde ve gün bazında aylık izlenme oranı binde 45'ten temmuz ayında binde 17'ye gerilemiş.

Sözcü TV'nin izlenme oranı binde 25'ten binde 9'a... Tele-1'in izlenme oranı binde 15'ten binde 5'e... KRT'nin izlenme oranı binde 7'den binde 2'ye kadar düşmüş.

Yaz rehavetinin de bu tabloda payı olabilir. Ancak yoğun olarak CHP'yi konuşan hükümete yakın kanalların reytinglerinde muhalefet medyası kadar dramatik düşüşlerin olmaması, sebebin "güvenle" ilgili olduğunu açıkça gösteriyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.