KÖKÜ KAZANACAK
BTK Tüketici Hakları Dairesi Başkanlığı'nın yaptığı yeni düzenlemeyle, bu tür merdiven altı çağrı merkezlerinin kökü kazınacak. İnternet, televizyon ve sabit telefon hizmetlerine ilişkin yeni bireysel aboneliklerde herhangi bir numaradan pazarlama ve tanıtım amaçlı vatandaşların aranması ile abonelik süreci başlatılamayacak. Mevcutta bu tarz çağrı merkezlerinin abone olmayı taahhüt eden vatandaşın bilgisini internet servis sağlayıcısına vermesi ve bunların teyit araması yapması ile üyelik kaydı başlatılabiliyordu. Çağrı merkezi internet şirketine üye kazandırdığı için komisyonunu alıp yeni avlar aramaya devam ediyordu. Düzenlemeyle, yeni aboneliklerde internet servis sağlayıcıları artık bu firmalardan gelen abonelik taleplerini sisteme giremeyecek. Ancak kendi bünyelerinde bulunan çağrı merkezleri ya da kurumsal kimliğe sahip çağrı merkezlerinden hizmet alabilecekler. Abonelik talebini alan çağrı merkezinin adı, bulunduğu il, ilçe, talep tarihi bilgisi ve net olarak tüketiciye çıkarılacak fatura kayıtlara geçirilecek.
ÜCRET NET BİR ŞEKİLDE SUNULACAK
Sabah'ta yer alan habere göre; İşletmecinin sunacağı hizmetin türüne göre varsa cihaz satın alma bedeli, bağlantı, aktivasyon, kurulum ve benzeri ücretler de dâhil ödenmek zorunda olan toplam ücret ile bu ücretler hariç ödenmesi gereken ortalama ücret bilgilerine net olarak yer verilecek. İnternet erişim hizmetlerinde duyurulan veri hızları, taahhütlü abonelikler için taahhüdün süresi, fesih halinde ödenecek tüm ücretler ve taahhütlü abonelikler için azami cayma bedeli bilgilerine de net biçimde yer verilecek.