1500 yolcu alacak! İlk yerli ve milli sürücüsüz metro aracı Gebze-Darıca hattında raylara indirildi...

Kocaeli'de 15,4 kilometre uzunluğunda çift hat olarak inşa edilen Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı için özel tasarlanan yerli ve milli sürücüsüz ilk metro aracı törenle raylara indirildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, törende yaptığı konuşmada, "Türkiye'nin ilk yerli ve milli sürücüsüz metro aracını" ürettiklerini söyledi. Öte yandan çift hat olarak inşa edilen metronun yolcu kapasitesi bin 500'e kadar ulaşabiliyor.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :24 Eylül 2023 , 18:57 Güncelleme Tarihi :24 Eylül 2023 , 19:33
1500 yolcu alacak! İlk yerli ve milli sürücüsüz metro aracı Gebze-Darıca hattında raylara indirildi...

İÇİNDEKİLER

Kocaeli'de Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattında tüneller açıldı. Raylar döşedi ve elektrik bağlantıları yapıldı.

İLK YERLİ VE MİLLİ SÜRÜCÜSÜZ METRO ARACI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, törende yaptığı konuşmada, "Türkiye`nin ilk yerli ve milli sürücüsüz metro aracını" ürettiklerini söyledi.

"NORMAL DOLULUKLA 1150 YOLCU ALIYOR"
Ürünün, aynı zamanda hacim genişliği en fazla olan metro aracı olduğunu aktaran Eyigün, "İlk seti 1 Eylül'de Sayın Bakanımızla Ankara'da Sincan Organize Sanayi Bölgesi'nde teslim almıştık. Kamuoyuyla paylaşmıştık. O araçlarımızı raya indirmiş olduk. Bundan sonra hummalı faaliyet olacak. 4 aracı birleştirerek set yapıyoruz.

Burada toplam 7 set olacak. Aracımızın kendine ait bazı özellikleri var. Sürücüsüz ilk yerli ve milli metro aracı. İç hacim genişliği en fazla olan metro aracı bu. Bir seferde normal dolulukla 1150 yolcu alıyor, daha yoğun yerleşimle 1500'leri bulabilir.

15,4 kilometrelik metro hattımız var. Şu an depo sahasındayız. Bütün araçların burada tamir, bakım işleri yapılıyor." dedi.

Eyigün, aracın bu tesiste yerli ve milli imkanlarla yapıldığını vurgulayarak, "Çok değil 20 yıl önce araçlarda yüzde 10 düzeyinde yerlilikten bahsederdik.

Ama şükür ki 20 yılda gerçekleştirilen irade ve uygulamalarla şu an aracımız yüzde 63 yerliliğe ulaşmış durumda. Klimasından, aydınlatmasına, yolcu bilgilendirme sisteminden ve anons sistemine üzerinde bir sürü yerli yapım var. Yeter mi? Hayır, devam edeceğiz." diye konuştu.

Yerli sürücüsüz sinyalizasyon sitemini geliştirdiklerine işaret eden Eyigün, şunları kaydetti: "Bu aracın bir özelliği de yerli sinyalizasyon kullanacağız. ASELSAN ile Bakanlığımızın çalışması oldu. TÜBİTAK da destekledi. Yerli sürücüsüz sinyalizasyon sistemiyle devreye girecek projemiz. Tünellerin açılmasından, istasyonların gerçekleştirilmesinden ya da projenin dizaynından başlayacak olursak da mühendislik açısından yine yüzde 100 yerli mühendislik ürünü proje. Kendimiz çizdik, tasarladık ve ürettik, halkımızla da 2 yıl zarfında buluşturmuş olacağız."

Eyigün, yerliliğin desteklenmesinin sektörleri için öneminin altını çizerek konuşmasını şöyle sürdürdü: "Araç üretimi gibi yeni teknolojiler kamu sektörünün desteklemesiyle olabilecek şeyler. 'İşi daha önce kaç defa bitirdin?' diye sormuyoruz.

'Bu işi başarmaya kabiliyetin var mı, bununla ilgili altyapıyı tamamlamış mısın?' diye soruyoruz. Cevap da 'Evet' ise... Bu araçları ilk defa yerli üreticiye desteğimizle, Bakanlığımızın bu politikasıyla girdiğimiz bir proje kapsamında gerçekleştirmiş olduk."

Metro araçlarını gezen Eyigün, daha sonra personelle hatıra fotoğrafı çektirdi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN