Patiswiss CEO'su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu imza attığı skandalla Türkiye'nin gündemine oturdu.
ÇİKOLATA KÜFLÜ ÇIKTI
Linkedin'de bir kullanıcı aldığı Patiswiss marka çikolatanın küflü çıktığına ilişkin fotoğrafları paylaşarak, "Küflenmiş çikolataya ilk defa şahit oluyorum. Üstelik son tüketim tarihine daha var. Muhtemelen tedarik zinciri sürecinde muhafaza koşullarında bir sorun var" ifadelerini kullandı.
Esra U. isimli vatandaş paylaşımına Patiswiss'in yönetim kurulu başkanı Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu'nu da etiketledi.
PATISWISS CEO'SU ELİF ASLI YILDIZ TUNAOĞLU'NDAN TEPKİ ÇEKEN YANIT
Patiswiss'in CEO'su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu ise bir skandala imza attı.
Paylaşımda bulunan vatandaşı aşağılayan ve üstten bir tavırla konuşan Tunaoğlu şu paylaşımı yaptı:
"Bu ürünler hayatta küflenmez biliyor musun? Hadi doğru diyelim. Sen bence acil şekilde evindeki nem oranına falan baya bir bakmalısın. Bir de Linkedin'de paylaşacak hiç başka içeriğinin olmaması ne acı. Haklısın pirim yapmak için bize baya ihtiyacı var herkesin. Baksana aşağıya 'çöp' falan yazanlara.
Bizim avukatların marka Karalama, Marka değeri düşürme vs' den neler isteyeceğinden herkes habersiz. Ayrıca! Bize böyle bir durum olsa söyler telafisini istersin! Karşında senin dev MİGROS ve biz varız.
Herkes ürünün öyle arkasındaki! Haydi size kolay gelsin. Avukatlarımız iletişime geçecektir sizinle ama ben kendi işimi kendim çözmeyi severim."
TEPKİ GELİNCE PAYLAŞIMI SİLDİ
Vatandaşı aşağılayan ve kurumsallıktan uzak tehditkar dil tepki çekti. Sosyal medyada tepkilerin hedefi olan Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu paylaşımını sildi.
MARKETLER ÜRÜNLERİ RAFLARDAN İNDİRDİ
Firmalar yaşananlar sonrası Patiswiss'e ait çikolataları raflarından indirdi. Çikolataların satışları firmalar tarafından online olarak da durduruldu.
FİRMANIN RESMİ HESABINDAN AÇIKLAMA YAPILDI
Daha sonra markadan yapılan açıklamada, "Patiswiss markası olarak ürünlerimizin raf ömrü boyunca taze ve sağlıklı bir şekilde kalmasını sağlamak için yoğun çaba sarf ediyoruz. Farklı etkenlerden kaynaklı oluşan ürün sıkıntılarında müşteri hizmetleri ve ilgili departmanlarımız ile tüm detayları inceleyerek çözüme ulaştırıyoruz. Her geri bildirimi, ürünlerimizi geliştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz" ifadeleri kullanıldı.
İSTİFA ETTİ
Tepkilerin önüne geçemeyen Patiswiss CEO'su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu istifa etti.
Tunaoğlu istifasını şu sözlerle duyurdu:
"Her şeyin önüne koyduğum tüketicilerimizden birini, hatalı bir cevapla üzdüm. Özellikle her geçen yıl kadın istihdamını artırmayı, iş hayatındaki eşitliğini savunmayı kendine misyon edinmiş biri olarak hemcinsime vermiş olduğum hatalı cevabın savunması olmayacağını elbette biliyorum.
Bu yaptığımın çok yanlış bir davranış olduğunu kabul ediyor, yaşanan bu tatsız hadise nedeniyle başta kendisinden sonrasında da tüm tüketicilerimizden ve değerli kamuoyundan samimi bir şekilde özür diliyorum.
Samimi özrümün bir yansıması olarak bugün itibarıyla Yönetim Kurulu Başkanlığı görevimden ayrılıyorum. Görev değişikliği Yönetim Kurulu kararıyla hızlıca ilan edilecektir."
ŞİRKET KOCASININ ÇIKTI
Öte yandan Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu'nun CEO'luktan istifa ettiği şirketin kocası Sinan Tunaoğlu'nun olduğu ortaya çıktı.
ŞİRKETİNDE ÇALIŞMIŞ
Elif Aslı'nın daha önce Sinan Tunaoğlu'nun Karel Elektronik'te şirketinde çalıştığı ve ikilinin 2022 yılında evlendiği öğrenildi.
VERGİ İDDİALARI
Patwiss isimli şirketin son 3 buçuk yılda milyon dolarlarca ciroya ulaştığı ancak 70 bin TL vergi ödediği de sosyal medyada konuşulan iddialar arasında yer aldı.
TUNAOĞLU'NUN TEHDİT ETTİĞİ MÜŞTERİDEN YENİ AÇIKLAMA
Tunaoğlu'nun tehdit ettiği Esra U. isimli öüşteri sosyal medya üzerinden konuya ilişkin yeni paylaşımlar yaptı.
"Herkese yeniden merhaba acikcasi marka karalamak gibi bir düşüncem asla olmamıştı, rakip firma değilim ticari partner degilim yalnızca nihai tüketici olarak satın almış olduğum ürünü direkt olarak buradan paylaşmış olmam hataydı fakat buradan kesin bir dille kullanıcı hatası olduğunun paylaşılması ayrıca zorbalayarak yermeye calışılması hoş olmamış.
Bu markayı ben de yıllarca severek kullandım kadın gücü ile büyümüş olması ayrıca ilgimi verdiği bir markaydı. Fakat mağduriyetimi bildirmiş olmam kesinlikle tüketici hakkıdır.
Ne yazık ki bunları da üzülerek okudum farklı sosyal mecralarda çok ilginç iddialar var konu hakkında mobbinge uğramış /uğrayan çalışanları birebir iletişime geçmeden paylaşım yapmam doğru değil diye düşünüyorum. Henüz şahsıma edilmiş tehdit ve hakaret için özür dilenmediği gibi durumun seyri ne yöne evrilecek kestiremiyorum, bahsetmis olduğunuz benim de okumuş olduğum başka bir iddianın kesinliğini araştırma fırsatım da olmado. Alakaniz için teşekkür ediyorum"