Your browser doesn’t support HTML5 audio

Bakan Uraloğlu duyurdu! Sosyal medya platformu X, Türkiye'ye temsilci atadı | Sıra Google'da

Son dakika haberleri... Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya platformu X'in Türkiye'ye temsilci atayarak ilgili şirketin kurulduğunu duyurdu. Geçtiğimiz günlerde TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, sosyal medya platformu X'e uyarıda bulunarak, "Ya Türkiye'ye geleceksiniz ya da sonuçlarına katlanacaksınız" demişti. İşte detaylar...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, X sosyal medya platformunun Türkiye'de temsilcilik açmasına yönelik, "Nisan ayının sonuna doğru İstanbul'da bir şirket kurdular, resmi muhatabımız haline geldiler. Hem Türkiye'de vergi ödeme noktasında hem de doğrudan yaptırımlar uygulama noktasında ciddi bir kazanım elde etmiş olduk." dedi.

Almanya'nın Leipzig kentinde devam eden Uluslararası Ulaştırma Forumu'nda (ITF) Türkiye'yi temsil eden Bakan Uraloğlu, AA muhabirine X sosyal medya platformunun Türkiye'de temsilcilik açmasına dair açıklamalarda bulundu.

Sosyal medya mecralarında bilgi paylaşımları yapıldığına işaret eden Uraloğlu, "Bunlar paylaşılırken bizim de ülkemizin çıkarlarını, maddi manevi değerlerini koruma noktasında reflekslerimiz, bazı yasal düzenlemelerimiz var. Ülkemizin kurallarını uygulama ve milli çıkarlarımızı koruma noktasında gayretimiz var. Bütün bu platformların ülkemizde mutlaka temsilci veya temsilcilikler bulundurmasını istiyoruz." diye konuştu.


Uraloğlu, geçen aya kadar eski adı Twitter olan X haricindeki sosyal medya platformlarının Türkiye'de temsilcilikler açtığını anımsatarak, bu platformla sürekli görüştüklerini bildirdi.


"HASSAS SÜREÇ YÜRÜTTÜK"
Kamuoyunda "yasaklamacı zihniyet" algısı da oluşturmamak için hassas süreç yürüttüklerini anlatan Uraloğlu, "X'i çok kez uyardık. Belli dönemde reklam yasakları koyduk ve Twitter'ı gerek şifahi görüşmelerde gerekse yazılı olarak daha üst perdeden uyardık. Bu uyarılar nispeten süreci biraz daha hızlandırma adına katkı sağladı." ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, konunun Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde de gündeme geldiğine işaret ederek, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı ile de yakın çalışma yürüttüklerini anlattı.

X ile görüşmelerde aşama kaydedilmesine rağmen bir süre sonuca erişilemediğini dile getiren Uraloğlu, şunları kaydetti:

"Bu reklam yasağından sonra da net bir şekilde bant daraltma uygulamasının başlayacağını bildirdik. Bunları Cumhurbaşkanımızın ve Kabinenin bilgisi dahilinde yaptık. Onun üzerine Twitter'ın biraz daha konunun hassasiyetini anladığını düşünüyoruz ki ona yönelik de nisan ayının sonuna doğru İstanbul'da bir şirket kurdular, resmi muhatabımız haline geldiler. Hem Türkiye'de vergi ödeme noktasında hem de doğrudan yaptırımlar uygulama noktasında ciddi bir kazanım elde etmiş olduk. Sabrederek doğru metotla sonuca ulaştık."


"YA TÜRKİYE'YE GELECEKSİNİZ YA DA SONUÇLARINA KATLANACAKSINIZ"

TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman geçtiğimiz günlerde sosyal medya platformu X'e, "Ya Türkiye'ye geleceksiniz ya da sonuçlarına katlanacaksınız" uyarısında bulunmuştu.

Yayman şu ifadeleri kullanmıştı:
Bu konular çok tartışıldı. Özellikle kameraların önünde son kez söylüyorum, X'e bir kez daha çağrıda bulunuyoruz: Ya Türkiye'ye geleceksiniz ya da sonuçlarına katlanacaksınız. 'Temsilcilik açacağız' dediniz, bu sözde kaldı, açmadınız. Kanunun arkasından dolanmak istediniz. Sonra el değişti. Yeni bir oryantasyon süreci... Biz bunu da makul karşılıyoruz. Ama diğer tüm sosyal ağlar buraya gelip fikirlerini, Türkiye'ye dair düşüncelerini Türkiye'de yapmak istediklerini anlatırken X'in kendini böyle görmesini kabul etmiyoruz. Herkesi hukukun ve yasaların verdiği sorumluluk içerisinde hareket etmeye çağırıyorum. Yasaklamalara, sansüre karşıyız. Fikri, vicdanı, irfanı hür nesiller olmasını isteriz.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.