Okullardan AVM'lere kadar "su verimliliği" seferberliği başlıyor

Türkiye, su kayıplarını önlemek ve ülke genelinde tasarruf bilincini yaygınlaştırmak amacıyla okullardan alışveriş merkezlerine (AVM), sağlık kuruluşlarından turizm işletmelerine ve terminallere kadar her yerde verimlilik seferberliği başlatmaya hazırlanıyor. Tarım ve Orman Bakanlığının hazırladığı "Su Verimliliği Yönetmelik Taslağı"na göre, belirlenen hedeflere ulaşmak için il il planlar uygulamaya konulacak. Havalimanları, AVM'ler, eğitim kurumları ve yurtlar, sağlık kuruluşları, turizm işletmeleri, tren ve otobüs terminalleri gibi yerlerde su verimliliği birimleri kurulacak. Su verimliliği sistemi kurmakla yükümlü olanlara mavi, yeşil ve turkuaz olmak üzere üç seviyede belge düzenlenecek. Kent genelinde kentsel, endüstriyel ve tarımsal su verimliliği hedeflerine ulaşılmasını sağlayacak ve 5 yıllık planlamayı kapsayacak "su verimliliği il planları" da hazırlanacak.

Türkiye, su kayıplarını önlemek ve ülke genelinde tasarruf bilincini yaygınlaştırmak amacıyla okullardan alışveriş merkezlerine (AVM), sağlık kuruluşlarından turizm işletmelerine ve terminallere kadar her yerde verimlilik seferberliği başlatmaya hazırlanıyor.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Tarım ve Orman Bakanlığı, 2024-2028 dönemini kapsayan Stratejik Plan'da yer alan "su verimliliği" hedefine yönelik çalışmalar kapsamında, tüm sektörleri kapsayan bir çatı yönetmelik çıkarmak için çalışmalarını son aşamaya getirdi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.