Your browser doesn’t support HTML5 audio

CHP'li İBB'nin kaynakları trollere akıtıldı! Yüz milyonlarca lira buhar oldu

CHP'li belediyeler vatandaşın sorunlarına çözüm bulmak yerine israf politikası uygulamayı sürdürüyor. Son günlerde konser harcamaları ile kamuoyunun tepkisini çeken İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'nin bir diğer israf alanının sosyal medya harcamaları olduğu ortaya çıktı. 2020-2024 yılları arasında yapılan ihalelerle yüz milyonlarca liranın sosyal medya trollerine akıtıldığı tespit edildi. İşte o ihaleler.

Konser harcamaları ile tepki çeken CHP'li belediyelerde büyük bir israf alanını da sosyal medya harcamaları oluşturuyor.

Elektronik Kamu Alımları Platformu'nda (EKAP) yaptığı incelemede İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) "Sosyal Medya" başlıklı düzenlediği ihalelerle 2020-2024 yılları arasında yüz milyonlarca lirayı sosyal medya için trollere harcadığı görüldü.

Mali açıdan denetlenemeyen İBB iştirak şirketleri İstanbul Güvenlik A.Ş, İstanbul Spor Etkinlikleri A.Ş, BELBİM A.Ş, Boğaziçi Tesis Yönetim A.Ş, İstanbul Ulaşım A.Ş. ile İSKİ ve İBB Halkla İlişkiler Müdürlüğü üzerinden 'adrese teslim' olarak bilinen 'pazarlık yöntemi' ile yapıldı.

10 İHALENİN BEDELİ YÜZ MİLYONLAR DEĞERİNDE
Belediye iştirak şirketleri, Türk Ticaret Kanuna göre faaliyet yürüten özel hukuk tüzel kişisi sayıldığından, kamu denetiminin dışında tutuluyor. 2020-2024 yılları arasında yapılan sosyal medya ihalelerinden 10'unda ise İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun Danışmanı Murat Ongun'un Yönetim Kurulu Başkanı olduğu İstanbul Dijital Medya A.Ş. ile sözleşme imzalandı. Ongun yönetimindeki Dijital Medya A.Ş'ye verilen 10 ihalenin toplam bedeli yüz milyonlar değerinde.

MAL ALIMI YAPILMADI
Herhangi bir mal alımı yapılmayan ve hizmet alımı kapsamında düzenlenen tüm sosyal medya ihalelerin şartnamelerinde satın alınacak hizmetlere ilişkin; "Sosyal Medya Yönetimi", "Sosyal Medya Tanıtımı", "Sosyal Medya İçerik Üretimi" ve "Tam Ajans Hizmeti" ifadeleri yer aldı.

Bu yöntemle belediyenin yüz milyonlarca lira kaynağının trollere akıtıldığı iddia edildi. İBB'nin sosyal medyada trol ordusu olduğu kamuoyunca biliniyor. Trol ordusu belwdiye başkanı ile ilgili olumsuz haber yapan kişi ve kurumları hedef yapıyor ve linç ediyor.

SOSYAL MEDYAYA HARCANAN KAYNAKLARLA NELER YAPILABİLİR?
Sabah'ta yer alan habere göre; İBB'nin onlarca ayrı ihale ile sosyal medyaya harcadığı kaynaklarla metrobüs satın alınarak metrobüs filosu yenilenebileceği gibi İstanbulluları en çok zorlayan ulaşım ve su zamları da sübvanse edilebilirdi.


2020:
İPA A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,
İSKİ Genel Müdürlüğü ile Değişik Hikayeler LTD. ŞTİ. arasında,
İstanbul Güvenlik A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,

2021:
İBB Halkla İlişkiler Müdürlüğü ile TTBOOM A.Ş. arasında,
İstanbul Ulaşım A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,
İstanbul Güvenlik A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,

2022:
İstanbul Ulaşım A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,
Belbim A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,
İstanbul Güvenlik A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,

2023:
Boğaziçi Tesis Yönetim A.Ş. ile Universal Yazılım A.Ş. arasında,
İstanbul Güvenlik A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında

2024:
İstanbul Spor Etkinlikleri A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında,
İstanbul Güvenlik A.Ş. ile İstanbul Dijital Medya A.Ş. arasında sözleşme imzalandı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.