Manipülatif anketlere sandıkta MHP tokadı: Gücünü pekiştirdi

Türkiye genelinde milyonlarca seçmen Cumhurbaşkanı ve 28. dönem millletvekilleri belirlemek için sandık başına gitti. Yüzde 90'ı aşan bir katılımla gerçekleşen seçimlerde Başkan Tayyip Erdoğan ve Cumhur İttifakı açık ara farkla önde çıktı. CHP'ye yakın araştırma şirketlerinin yaptığı manipülatif anketler, sonuçlarla birlikte boşa çıktı. Çok sayıdaki manipülatif ankette baraj sorunu yaşadığı öne sürülen Milliyetçi Hareket Partisi aldığı oy oranıyla, Cumhur İttifakı'nın Meclis'te güçlü bir sayıyla yasa yapma çoğunluğu elde etmesine katkı sağladı. MHP özellikle "Selçuklu Hilali" olarak bilinen şehirlerde gücünü pekiştirdi.

Seçim önce arka arkaya manipülatif anketler yayınlayan Cumhuriyet Halk Partisi'ne yakın araştırma şirketleri; seçim gecesi adeta hüsrana uğradı. Milliyetçi Hareket Partisi'nin oy oranını baraj altında gösteren rakamlara, seçmenler sandıkta cevap verdi. MHP'yi yüzde 5-6 bandında oy oranında gösteren anket sonuçları milli iradenin tercihleri karşısında çöktü.

ANKETLERE TERS KÖŞE
MHP'nin 2018'deki yüzde 11,20'lik oy oranı, bu seçimde yüzde 10,45 olarak güncellendi. Böylece MHP, partiyi yüzde 7'lik barajın civarında gösteren anketlere bir kez daha ters köşe yaptı. MHP, "Selçuklu Hilâli" olarak bilinen illerden Konya, Aksaray, Niğde, Nevşehir, Kayseri ve Yozgat'ta varlığını pekiştirirken, Tokat'ta 2018 seçimlerine göre 5 puan birden arttırdı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.