Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren değişiklik yolcuların mağduriyetini önlemeyi ve havayolu şirketlerinin yolculara karşı sorumluluğunu artırmayı merkeze alıyor. SHY-YOLCU Yönetmeliği'nde gerçekleştirilen güncellemeye göre; yolcular artık uçak rötarlarından kaynaklanan gecikmelerde tazminat alma hakkına sahip olacak. Ancak chech-in işlemi yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar bulunuyor. Aksi halde yolcu hiçbir hak talep edemeyecek. İşte, önemli detaylar...
Uçuşu aksayana tazminat hakkı netleşti
Uçuşlarda meydana gelen gecikmelerde yolcu bilgilendiriliyor fakat sadece uzun süreli aksamalarda tazminat alma hakkına sahip oluyordu. Uçak yolcu taşımacılığında yapılan yeni düzenlemeye göre uçuşlarda yaşanan rötarlar nedeniyle yolculara tazminat ödenmesi zorunlu hale geldi.
"Uçuşum rötar yaptı, check-in işlemini sonra yapsam da olur" diyenler dikkat!
Yeni düzenlemeden yararlanmak için en önemli koşul uçuş için check-in işleminin zamanında yapılması. Check-in işlemini belirtilen saatlerde gerçekleştirmeyen yolcular tazminat dahil olmak üzere hiçbir haktan yararlanamayacak.
Nelere dikkat edilmeli?
(YURT DIŞI UÇUŞ)
Yurt dışı uçuşlarda uçuşunuzdan en az 60 dakika önce check-in işleminin tamamlanması gerekiyor.
(YURT İÇİ UÇUŞ)
Yurt içi uçuşlarda ise uçuşunuzdan 45 dakika önce check-in yaptırmış olmalısınız. Check- in yaptırmadığınız bir uçuş için tazminat ve ekstra hak talebinde bulunamazsınız. Uçuşunuzun rötar süresi bunu değiştirmeyecektir.
Bağlantılı uçuşta hakkım nedir?
Bir uçuşunuzdaki gecikme bağlantı yapacağınız diğer bir uçuşunuzu kaçırmanıza neden oluyorsa uçtuğunuz havayolu şirketi mağduriyetinizi kesinlikle gidermek zorundadır.
Böyle bir durumda havayolu şirketinden size yeni bir uçuş ayarlamasını talep edebilir ya da bilet ücretinizi geri alabilirsiniz.