Bolu Grand Kartal'daki faciadan çok acı bir ders çıkarıldı. Otel sahibi Halit Ergül'ün aynı ihmalleri bulunan başka
işletmesi olan Gazelle Resort ve Spa otel, geçici olarak kapatıldı."Ölüm oteli" sahibinin skandalları da bir bir gün yüzüne çıktı. İddiaya göre; Ergül, bir diğer oteli için, bölgedeki ormanlık alanı işgal etti. Hatta etrafına çitler örerek vatandaşın girmesini de engelledi. Yaklaşık 200 dönümlük işgal hakkında bölge halkı çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Türkiye'nin yüreğini yakan Bolu Kartalkaya'daki otel yangınında ihmal ve sorumsuzluklar yüzünden 78 kişi vefat etti, 51 kişi de yaralandı. Faciada hayatını kaybedenleri çoğu çocuktu. Evlatlarına karne hediyesi vermek isteyen birçok anne ve baba, çocuklarıyla birlikte ölüme uykuda yakalandı.
DİĞER OTELİNDE DE İHMALLER TESPİT EDİLDİ
Türkiye genelinde infiale yol açan olayla ilgili Bolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatıldı. Başlatılan soruşturmada, Halit Ergül'ün sahibi olduğu Gazelle Resort ve Spa Otel'de de benzer ihmaller tespit edildi. Bu kapsamda Gazelle Otel Müdürü Ahmet Demir, Muhasebe Müdürü Cemal Özer, Teknik Personel Bahadır Bahar, Muhasebe Personeli Mehmet Salun, Elektrikçiler Tahsin Pekcan, Kadir Çelik ve Bahadır Özkuru adliyeye sevk edildi. Şüphelilerden bazıları tutuklanırken, diğerleri adli kontrol şartıyla salıverildi. Soruşturma sürecinde, Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Sedat Gülener, İtfaiye Müdür Vekili Kenan Coşkun, itfaiye eri İrfan Acar ve Gazelle Resort ve Spa Otel Müdürü Ahmet Demir de hapse gönderildi.
GAZELLE RESORT SPA OTEL İÇİN KAPATMA KARARI
Gelen tepki mesajları üzerine sosyal medya hesaplarını kapatan Gazelle Resort ve Spa Otel yönetimi, web sitesinde de bir güncelleme yaptı. Otel yönetimi tarafından siteye siyah kurdele eklendi. Otelin geçici süreyle kapatıldığını bildirdi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Son dönemde sosyal medya ve basında yer alan yanıltıcı bilgiler nedeniyle, yönetim inisiyatifiyle Gazelle Resort & Spa'nın geçici süreyle kapatma kararı alınmıştır. Bu süreçte otelin faaliyetleri durdurulmuş olup, hukuki sürecin tamamlanmasına kadar kamuoyuna doğru bilgi aktarılması hedeflenmektedir. Otel kapalı olduğu süre boyunca, misafirlerin mağduriyet yaşamamaları adına rezervasyon iptalleri, iadeler ve diğer işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecektir."