İyi fotoğraf çekmenin yolları

Fotoğraf çekmeyi ya da çektirmeyi seven insanlar için en doğru fotoğraf tekniklerle kusursuz ve daha güzel fotoğraflara sahip olmak mümkün.

Bazı işler, o işe uygun özel aygıtlar gerektiriyor. Fotoğraf makinesi objektifleri de öyle. Her işe farklı objektif gerekiyor. "Tek mercek ayna" tabir edilen yarı otomatik dijital SLR fotoğraf makineleri ile beraber gelen objektifler, birçok çekimde iyi sonuç veriyor ancak hiçbirinde mükemmel değiller. Eğer olağanüstü portreler, yakın planlar, manzaralar vs. çekmek istiyorsanız, başarıya giden kestirme yol buna uygun özel bir objektif satın almak.
OBJEKTİF TERCİHİ ÖNEMLİ
Hangi objektifi alacağınız, nasıl çekimler yapmak istediğinize bağlı. Daha kısa objektifler, iç mekân gibi işler için daha geniş bir açıda çekim yapıyor. Daha uzun objektifler, sözgelimi vahşi hayvanlar gibi uzak hedefleri yakınlaştırıyor. Genelde bir objektif ne kadar ışık alıyorsa o kadar iyi sayılıyor. Bir objektifin ışığa duyarlılığını "f" sayısından anlayabilirsiniz. Sayı azaldıkça aldığı ışık (ve bazılarına göre hızı) artıyor. Keza genelde fiyatı da daha pahalı. Bir objektif aslında çok sayıda merceğin bileşiminden oluşuyor. Üreticiler genellikle arada plastik mercekler de kullanarak maliyeti düşürüyor. Fakat yüzde yüz cam mercekler daha iyi. İşin püf noktası merceğin ağırlığı. Neticede ister geniş açı ister telefoto bir objektif satın alın, en önemli faktör dijital fotoğraf makinesinin sensörü.
DİJİTAL MAKİNELERDE SENSÖR FAKTÖRÜ
Eskiden insanlar 35 milimetrelik film kullanırken, bütün makineler belli uzunluktaki bir objektifle aynı büyütme (zum) oranını veriyordu. 200 milimetrelik bir objektif 200 milimetrelik bir objektifti. Dijital SLR makinelerdeki sensörlerin büyük kısmı 35 milimetreden küçük, bu yüzden objektifler daha uzunmuş ve 35 milimetrelik muadilinden daha fazla büyütme yapıyormuş gibi çalışıyor. Bu da geniş açı objektiflerin film üzerindekiyle aynı sonucu vermesi için daha geniş olması gerektiği anlamına geliyor. Bu minvalde uzun telefoto objektifler de daha uzunmuş gibi çalışıyor. Bir kıyaslamaya imkân vermek için şirketler kullanıcılara 35 milimetrelik film üzerinde muadil objektiflerin neye tekabül ettiğini belirten bir dönüştürme sayısı sunuyor.
OBJEKTİF TÜRLERİ
Başlıca objektif türleri şu şekilde sıralanabilir: Balıkgözü: Çok geniş açılı objektiflerdir. Bazı balıkgözleri 180 derecelik görüntü alabilir. Bu da çerçeveye giren şeyin biçimini bozar, fakat iç mekânlardaki küçük, sıkışık alanları veya dış mekânlardaki geniş açıklıkları çekmek bakımından kullanışlıdır. Komik portreler çekmek için de kullanılabilirler. Geniş açı: Bunlara "hikâye anlatan objektifler" deniyor. Balıkgözünden daha az geniş olsalar da geniş bir alanı çekebiliyor ve ön ve arka planı odakta tutabiliyorlar. Seyahat fotoğrafları için uygundur. Temel: Temel objektifler zum mekanizmasına sahip değildir. Daha az bileşenleri ve hareket eden parçaları olduğu için yüksek hızda temel objektifler benzer hızdaki zum objektiflerden çok daha düşük fiyata satın alınabilir. Makro: Makro objektif ler fotoğrafçılara küçük nesneleri yakın mesafeden çekme imkânı verir. Çiçek veya böcek çekimi gibi yakın plan işlerde kullanılırlar. Telefoto: Bir telefoto objektif uzak nesneleri yakınlaştırır. Kuş gözlemenin yanı sıra sporcuların saha içinde görüntüleri veya geçen bir uçağın çekiminde kullanılırlar.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.