PTT personel alımı, son günlerde en çok aranılanlar arasında yer alıyor. Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi ( PTT ) tarafından 2023 yılına kadar 55 bin kişilik alım yapması planlanıyor. Merakla beklenen başvuru şartları Resmi Gazete'de yayımlandı. PTT kadrolarında personel olarak görev almak isteyen vatandaşlar başvuru tarihlerini araştırmaya başladı. Peki, PTT KPSS şartsız 55 bin personel alımı son durum nedir? PTT personel alımı başvuru şartları ve kadrolar nasıl? İşte konu ile ilgili yaşanan son gelişmeler...
PTT PERSONEL ALIMI NE ZAMAN YAPILACAK?
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi ( PTT ) tarafından 2023 yılına kadar 55 bin sözleşmeli personel alımı yapılacağı bildirildi.
Alımların hangi tarihlerde yapılacağı henüz bildirilmesede ilk ilanın 2019 Aralık ayı içerisinde yayımlanması bekleniyor.
MEMUR ALIM İLANLARI İÇİN TIKLAYINIZ
PTT İLANI NEREDE YAYIMLANACAK?
Personel alımı, Resmî Gazete'de, Cumhurbaşkanlığınca belirlenen kurumun ve PTT'nin resmi internet sayfalarında sınav tarihinden en az bir ay önce duyurulur. Söz konusu ilanın içeriği, Adaylarda aranacak şartlar, Pozisyonların yerleri ve sayısı, Başvuru zamanı, yeri ve şekli, İstenilecek belgeler, KPSS'den alınması gereken asgari puan, Sınav konuları, sınav tarihi ve yeri,Sınavın şartlarına ilişkin diğer hususlar, yer alır.
Şartlar ve diğer detaylar için bir sonraki sayfaya geçiniz...
PTT PERSONEL ALIMI ÖZEL ŞARTLAR
Resmi Gazete'de yayınlanan PTT personel alımı özel şartları şu şekilde açıklandı:
- İşe alınacaklarda aranılan genel şartların yanında öğrenim durumu ve yabancı dil, deneyim, ikamet şartı, boy ve kilo gibi fiziksel özellikler Yönetmeliğe ekli (I) sayılı cetvel ile gösterilmiştir.
PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURUDA İSTENECEK BELGELER
Ataması yapılacak personelden istenen belgeler şu şekilde:
a) Nüfus cüzdanı fotokopisi,
b) Öğrenim durumunu gösterir belge,
c) Adli sicil kaydının bulunmadığına dair belge,
ç) Askerlikle ilişiği olmadığına dair belge,
d) İş isteme beyannamesi,
e) Mal bildirim beyannamesi,
f) Atanacağı pozisyonda çalışmasında sakınca olmadığına ilişkin sağlık kurulu raporu,
g) Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyan,
ğ) Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğraf,
h) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formu,
ı) Sınav ilanında istenecek diğer belgeler,
i) Deneyimli personel alımı kapsamında istihdam edilen personelin özgeçmişin de beyan ettiği iş tecrübelerine ilişkin çalışma belgeleri.
PTT PERSONEL ALIMI ŞARTLARI
İşe alınacaklarda aranılacak genel şartlar şunlardır:
a) 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamında yer alanlar ile PTT'nin yurtdışındaki işyerlerinde istihdam edilecekler hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak.
b) On sekiz yaşını tamamlamış ve giriş sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz altı yaşından gün almamış olmak.
c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.
ç) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, görevi kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık, fuhuş, cinsel saldırıda bulunma, çocukların cinsel istismarı, zorla fuhuşa sevk etme, cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar, cinsel saldırı, cinsel taciz, uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti, suç işlemek amacıyla örgüt kurma, tefecilik suçlarından mahkûm olmamak.
d) Uyuşturucu madde bağımlısı olmamak, işe alınmadan önce kullandığı tespit edilmiş ise işe başvuru yaptığı tarih itibarıyla tedavisinin tamamlanmış olduğunu belgelendirmiş olmak.