LASTİKLERİ KONTROL ETMEK
Araç lastikleri yeteri kadar hava basıncı ile şişirilmiş olmalıdır. Yeterli basınca sahip olmayan lastiklerin hareket etmesi aracın daha fazla efor sarf etmesine neden olacak ve yakıt harcayacaktır. Araç lastiklerinin üretici firmanın belirlediği ölçülerde şişirilmesi önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilir.
ANİ FREN YAPMAMAK
Ani fren ve manevralar yakıtın daha hızlı tükenmesine sebep olur. Bunun önüne geçmek için vites geçişleri yumuşak tutulmalı ve araç yavaş yavaş hızlandırılmalıdır.
KLİMAYI GEREKSİZ YERE KULLANMAMAK
Klima çalıştığı zaman araç motoru fazladan güç harcar ve yakıt tüketimini arttırır. Dolayısıyla klima kullanımı en aza indirilmeli ya da düşük hızda çalıştırılmalıdır.
ARACI HAFİFLETMEK
Aracın ağırlığının artması, hareket kabiliyetini engeller ve daha fazla güç harcamasına neden olur. Araçta bulunan gereksiz eşyalardan kurtularak, aracın kullanım ömrü artırabilir ve yakıt tasarrufu sağlanabilir.
Dur-Kalk Yapmak Yakıt Tüketimini Arttırıyor
1. vitesin aslında aracın kalkışı için dizayn edildiğinden yukarıda bahsettik. Araç ne kadar sık durur ve kalkarsa o kadar uzun süre 1. vitesi kullanmak gerekiyor ve bu durum yakıt tüketimini arttırıyor. Ayrıca aracın içerisinde start-stop sistemi yoksa ve uzun süre durur vaziyette kalacaksan kontağı kapatman yakıt tüketimini düşürüyor.
Hızın İyi Ayarlanması Gerekiyor
Sabit hızlarda kalmak çoğu zaman daha az yakıt tüketilmesini sağlıyor. Bu nedenle sürekli hızlanma ve yavaşlama gibi agresif hareketlerden kaçınmak gerekiyor. Birçok yeni nesil araç ile standart olarak gelen gelen hız sabitleyici sistemleri kullanmak ise bir başka çözüm yolu oluyor.
Dizel Otomobil Nasıl Daha Az Yakar?
Bu şekilde sorular ile neredeyse her kullanıcı karşılaşıyor. Dizel, benzinli ya da LPG'li araçlar için çok ama çok özel bir durum bulunmuyor. Neredeyse tüm fosil yakıtlı araçlar sabit hız, optimum devir ve az frenleme ile çok daha az yakıt tüketiyor. Tabii bunlara bir de en başta bahsettiğimiz lastik basıncı, bakım ve ağırlığı azaltma gibi konular da ekleniyor.
Petrolde rekor artış! 1990'dan bu yana en yüksek fiyat!
Suudi Arabistan'ın en büyük petrol tesislerine yönelik saldırının ardından borsaların açılmasıyla birlikte 1990 yılından bugüne petrol fiyatlarındaki en hızlı yükseliş yaşanıyor. Ham petrol fiyatı yüzde 19 artışla 63.34 dolar oldu.
Petrol fiyatları, Suudi Arabistan'da petrol saha ve tesislerine düzenlenen saldırıların küresel petrol arzını yaklaşık yüzde 5 azaltmasının ardından güniçi rekor artış gerçekleştirerek varil başına 71 doların üzerine yükseldi. ABD saldırıyı İran'ın düzenlediğini iddia etti.
Londra'da Brent petrolü vadeli kontratları, Pazartesi günkü olağanüstü başlangıcında, açılışın hemen ardından saniyeler içinde 12 dolar sıçradı ve bu yükseliş, kontratın 1988'de işlem görmeye başlamasından bu yana dolar bazında en büyük güniçi artışı işaret ediyor. Fiyatlar daha sonra, bu ilk yüzde 20'lik artışın yarısını geri verdi, ancak halen 3 yılı aşkın sürenin en büyük artışını göstermiş durumda.
Üretimdeki bu aksaklık, tarihin en büyük ani arz kesintisini işaret ediyor ve Suudi Arabistan kaybettiği üretimin bir kısmını günler içinde yeniden yerine koyabilirken, bu saldırılar, dünyanın en büyük petrol ihracatçısı olan bu ülkenin kırılganlığını işaret ediyor. Saldırılar ayrıca, Orta Doğu'da istikrarsızlığın çapını büyüterek ve ABD'nin İran'a askeri misilleme olasılığını artırarak siyasi risklerin fiyatlar üzerindeki etkisini daha da güçlendirecek.
Credit Suisse Group AG enerji analisti Saul Kavonic, "Petrol piyasasında bu denli bir arz aksaklığı ve böylesine bir fiyat tepkisi görmedik," dedi ve "Siyasi risk primi petrol piyasası gündemine geri döndü" değerlendirmesinde bulundu.