Dizele alternatif aranıyor

Dizel motorun bazı Avrupa ülkelerinde 2025, bazılarında ise 2030 yılından itibaren yasaklanacak olması, otomobil markalarını ve otomotiv teknolojisi firmalarını yeni çözümler bulmaya itiyor.
Mazda'nın 2019 yılında satışa sunacağını açıkladığı SkyActiv X adlı benzinli motoru, dünyanın ilk seri üretim sıkıştırmalı ateşlemeli benzinli motoru olacak.
Yani benzin ve hava karışımını dizel motorlardaki gibi sıkıştırarak ateşleyecek.
Düşük devirlerde yine buji ateşlemesi kullanılacak olsa da böyle bir teknoloji seri üretimde ilk kez karşımıza çıkacak.
Mazda'nın açıklamasına göre;
2.0 litrelik benzinli motorun çekiş gücü şimdiki motora göre yüzde 30 artarken, yakıt tüketimi de yüzde 30 düşecek.
Yani benzer hacimdeki bir dizel motor kadar yakıt tüketecek.
İddia büyük!
Diğer taraftan, yan sanayi devi Delphi, silindir kapatma teknolojisine sahip benzinli motorlu bir hafif hibrit sistemiyle yakıt tüketiminin yüzde 19'a kadar düşürülebileceğini iddia ediyor.
Silindir kapatma sisteminde, gerekli olmayan durumlarda bazı silindirlere yakıt gönderilmiyor.
Bu yapı 48 Volt teknolojili hibrit sistemle bir araya geldiğinde hem çekiş gücü hem de tüketim açısından dizelleri aratmayacak iddiası da önemli.
Delphi yetkilileri, her iki sistemin de 2020'den önce seri üretime alınabileceğini söylüyor.
Bakalım dizelin boşluğunu hangi teknolojiler dolduracak?
Halit Bolkan GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.