Küçük sınıf,
diğer deyişle
B segmenti, Avrupa'da olduğu
gibi Türkiye'de de önemli pazar payına sahip.
Bu sınıfın önemli oyuncularından olan
Polo, 8 yıl sonra tamamen yenilendi. Tasarım
açısından bakıldığında eski nesille bağlantılar
korunurken, modern çizgilerle taze görünüm
elde edildiği görülüyor. Polo, VW Grubu'nun
MQB adı verilen modüler platformunun küçük
sınıf versiyonu üzerinde yükseliyor. Uzunluğu
81 mm'lik artışla 4053 mm'ye ulaşan Polo'nun
aks mesafesi de 94 mm artışla 2564 mm'ye
çıkarılmış. Bir diğer önemli büyüme de
genişlikte yaşanmış; 69 mm artışla 1751 mm.
Bagaj hacmindeki 71 litrelik artış da kayda
değer. Yeni Polo'nun benzinli motor yelpazesi
1.0 litrelik, 3 silindirli motorla başlıyor. Bu
motorun
65 HP ve 75
HP güç üreten 2 versiyonu
kaputun altında yer alacak. Türkiye
pazarı için daha önemli olan motorsa
1.0 litrelik turbo beslemeli TSI motor. 95
HP ve 115 HP olmak üzere 2 güç versiyonuna
sahip olan 1.0 TSI'nın üstünde ise
1.5 EvoTSI bulunacak. Yeni geliştirilen bu motorun
gücüyse 150 HP. Polo'nun en hızlı versiyonu
olan
GTI'da ise 200 HP'lik 2.0 TSI motor
görev yapacak. Dizel motor cephesinde ise
1.6 litrelik TDI'nın 80 HP ve 95 HP güç üreten 2
versiyonu sunulacak. Turbo beslemeli benzinli
motorlarla 95 HP'lik dizelde 7 ileri vitesli DSG
otomatik şanzıman da alınabilecek.