O, şöyle buyurur: "(Allah'ın emirleri ve yasaklarına uygun) salih ameller yapanların elbette ki kötülüklerini örteceğiz ve onları, yaptıkları işlerin en güzellerini ölçü alarak ödüllendireceğiz." (Ankebût 7)
b- Bağışlayıcılığı sınırsız olan Mevlâmız faiz, işkence, zina, aldatma ve iftira gibi büyük haramlardan sakınıcı davranışlarımız sebebiyle de diğer günahlarımızı bağışlayacaktır: "Siz yasaklandıklarınızın büyüklerinden kaçınırsanız sizin günahlarınızı örteriz ve sizi değerli bir giriş yeri olan Cennet'e sokarız." (Nisa 31)
c- Rabbimizin pek büyük bir bağışı da, günahlar bire bir yazılırken, sevapların en az en az on katı yazılacak oluşudur. Pek tabiî ki bu da çok büyük bir lütuftur ve sevapgünah dengesini lehimize çevirecektir. "Allah'ın huzuruna bir güzel amelle gelene, onun on katı sevap verilir. Kötülükle gelen ise yalnızca onun karşılığı ceza verilir. Onlara haksızlık da edilmez." (Enâm 160)
d- Allahımız, Kadir gibi Ramazan geceleri içinde yer alan ve her yıl bizi kuşatan müstesna bir gecede alınacak sevapları bin ayda alınacak sevaplardan daha hayırlı kılarak da bize lütuflarını yağdırmaktadır. Böylece günahlarımızdan arınma ve pek çok sevap sağlama imkânları bize verilmiş olmaktadır.( Önemli not. Kadir gecesi Ramazan geceleri içindedir. Ama kesin olarak hangi gece olduğu açıklanmamıştır. Kendimizi 27. geceye şartlayarak bu büyük imkânı yitirmeyelim.)
e- Bütün bu açıklananların üstünde Rabbimiz, hakları sahiplerine ödemek gibi şartlarına uyularak yapılacak yürekten tövbeleri kabul ederek günahlarımızı affedeceğini de müjdelemektedir. "…Gerçek şu ki Allah, [insanların] kalplerinde olanı tümüyle bilendir. O, kullarının tövbelerini kabul eder, kötülükleri bağışlar, yaptığınız her şeyi de bilir. O, inanıp salih ameller yapanların dileklerini kabul eder. [Üstelik O, Âhiret hayatında] lütfuyla onlara [hak ettiklerinden] fazlasını da verecektir. Hakîkati inkâr edenleri/kâfirleri ise [yalnızca] çetin bir azap beklemektedir." (Şûra 25- 26) Rabbimiz, tövbe edilmese bilekendi varlığına ortak koşulması dışındaki bütün günahları bağışlayabileceğini de bildirmektedir. (Nisa 48,116) Üstelik tövbelerimizin ardından imanımızı pekiştirerek yapacağımız güzel amellerimiz sebebiyle günahlarımız sevaplara da dönüştürülecektir: "Ancak tövbe edip de inanan ve Salih ameller işleyenler başka. Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir." (Furkan 70) Açıklanan bütün bu imkânların/amellerin bütününü veya bir bölümünü değerlendirebilecek müminler günahlarını eritebilirler, sevaplarını artırabilirler. Böylece onlar amel terazilerinin ağır basmasını sağlayarak Cehennem azabından kurtulabilir, Cennet'e girebilirler. Rabbimiz şöyle buyurur: "O Gün adalet terazileri mutlaka kurulacaktır. İslâm'a uygun inançları ve işleri ağır basanlar (Cennet'e girerek )kurtulacaktır. Tartıya vurulacak (inançları ve amelleri yetersiz olup) hafif gelecekler ise âyetlerimize karışı zalimce tavır koymaları sebebiyle kendilerini zarara uğratmış olarak Cehennem'e gireceklerdir." (Araf 8-9)
SORULARINIZ VE CEVAPLARI
KUMARA ARACI KILINMAKSIZIN, OKEY VE BENZERİ OYUNLAR OYNANMASINDA BİR SAKINCA VAR MIDIR?
Rabbimizin Maide sûresinin 90. ayeti ile yasakladığı kumardır. Bir tarafın kazanıp diğer tarafın (para/mal) kaybına aracı olan kumara yer verilmedikçe eğlence türü oyunlar temelde helâldir. Ancak kumar görüntüsü veren, zaman israfına sebep olan, çevremize kötü örnek oluşturan, kumara ve kumarbazlara yaklaştıran oyunlar, harama düşürebileceğinden sakıncalıdır, onlardan kaçınılması gerekir. Çünkü Rabbimiz "…Çirkinliklere yaklaşmayınız…" buyurmaktadır. (Enam 151)
İSLÂM DİNİ'NDEKİ CİNSEL NİTELİKLİ HARAMLARI ÖZETLER MİSİNİZ?
İslâm'daki anlamıyla çıplaklık, evlilik dışı cinsel ilişki olan zina, eşcinsellik, lezbiyenlik (sevicilik) hayvanlarla cinsel temas, röntgencilik ve örneklerini medyada gördüğümüz bilinçli teşhircilik haramları oluşturmaktadır. Eşler arasında adet döneminde ilişki, ters yolu ilişkisi ve ağzı cinsel organa dönüştürücü oral ilişki de cinsel nitelikli haramlardandır, Bunlar baş nitelikli haramlardır. Aynı veya karşı cinse şehvetle bakma, aralarında nikâh bağı bulunmayan erkekler ve kadınlar arasındaki gözlerden uzak beraberlik, güftesi ve ritmi ile cinsel arzuları tahrik edici müzik, cinsel haramlara yöneltici yazılar (piyesler, hikayeler, fıkralar, romanlar...) resimler ve filimler ve bunların ticarî yatırım haline getirilmesi de ikinci derecede haramları oluşturmaktadır.
PEYGAMBERİMİZİN "BEN ZENGİNLERİN MALLARINDAN ALIP FAKİRLERE VERMEKLE EMROLUNDUM," ŞEKLİNDE BİR BİLDİRİSİ VAR MIDIR? AÇIKLAR MISINIZ?
Allah bağlılarını artırsın Peygamberimizin özü itibariyle böylesi sözleri vardır. Malların yaratıcısı ve gerçek sahibi olan Allah, özel şartlarını taşıyan kişilerin mallarında yoksul toplum fertleri ve sosyal gereksinimler için Hak belirlemiştir. Bu hakkın başlıcası zekâttır. Rabbimiz, zekâtın zengin konumunda olan kişilerden alınıp fakirlere ve açıkladığı diğer kişiler ve kurumlara verilmesini Peygamberimize ve onun şahsında İslâm toplumu yöneticilerine yüklemiştir.Tövbe sûresinin 60. ve 103. âyetleri bu konuları düzenler. Peygambeimiz kendisine yüklenen bu görevi yapmış ve görevlendirdiği elçilerine yaptırtmıştır. Örneğin o,Yemen'e vali olarak gönderdiği Muaz b.Cebel'e, "Zenginlerin mallarından alınıp fakirlerine verilmek üzere Allah'ın onlara zekâtı farz görev kıldığını bildirmesini ve zekâtı tahsil ve tevzi etmesini emir buyurmuştur.(Et-Tac 2/2-3) Bu arada açıklamış olalım: İslâm Hukuku'na dayalı Toplum Düzen'inde Zekât yasal bir vergidir.Sevabı Allah'tan alınacağı inancıyla verilmezse, cezası ile bilikte tahsil edilir.
HOCAM! TAKVİM GAZETESİNDEKİ YAZILARINIZI TAKİP EDİP OKUYORUM. YAZILARINIZI BİRİKTİRMEK VE ELEKTRONİK POSTA YOLUYLA ÇEVREME YAYMAK İSTİYORUM. MÜSAADE EDER MİSİNİZ.?
Gösterdiğiniz incelik için teşekkür ederim. Dilediğinizi yapabilirsiniz. Sizlere duacı olurum.
ADAK, KENDİSİ İÇİN ADAK YAPILAN İŞİN GERÇEKLEŞMESİNE SEBEP OLABİLİR VEYA KATKI SAĞLAYABİLİR Mİ?
Allah şanını artırsın Peygamberimiz, sebep olamayacağı veya katkı sağlamayacağını açıklamaktadır.(Buharî Eyman 26) Örneğin "Çocuğum Üniversiteye girebilirse Rabbimin rızası için 100 lira sadaka vereceğim."diyerek adak yapan kişinin yaptığı adağın çocuğun üniversiteye girmesine bir katkısı yoktur.Adağın tek olumlu yönü kişiye ahlâkî ve topluma maddî yarar sağlamasıdır. Adağın geçerliliği için yapılabilir olması ve kurban, sıla-i rahim, sadaka, vakıf ve oruç gibi dinimizin emirleri ve ibadetlerine ilişkin olması gerekir. İslâm, yükümlü olmadığımızı üstlenme olduğu için adak yapmayı öğütlemez. Ancak Allah'a verilmiş bir söz olarak adağın yerine getirilmesini emreder.(Maide 89) Yerine getirilmesini de över.(İnsan 7)
BİR AYET
Ey iman edenler! Allah için hakkı titizlikle ayakta tutan, adalet ile şahitlik eden kimseler olun. Bir topluma olan kininiz, sakın ha sizi adaletsizliğe itmesin. Âdil olun. Bu, Allah'a karşı gelmekten sakınmaya daha yakındır. Allah'a karşı gelmekten sakının. Şu¨phesiz Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. (MAİDE 8)
BİR HADİS-İ ŞERİF
İkigöz vardır ki, cehennem ateşi onlara dokunmaz: Allah korkusundan ağlayan göz, bir de gecesini Allah yolunda, nöbet tutarak geçiren göz.
* * *
Kur'an'ın tanımı ve mesajları
Teşekkür etmek
İslam karşıtlığına saygı gösteremeyiz
Özür beyan edip af dilemek
Hırka-i Şerif ziyarete açıldı
İşkenceciler lanetlilerdir
Oruç tutanlar için acıktırmayan kurabiye
İslam'ın evrensel çağrısı barıştır
Zina yapanın nikahı bozulur mu?
Her daim bilgiye muhtacız
Sıkıntılar günahlardan kaynaklanır
İbadetin anası, özü Namaz'dır
'Oruç Allah'ın emridir'