Sağlık Bakanlığı'ndan büyük adım!

Mevcut durumda telefonla randevu alsa bile en az yarım saat bekleyen hastalar, bundan böyle hastanede yeniden kuyruğa girmekten kurtulacak.

Vatandaşlar, haziran ayından itibaren Türkiye'nin her yerinde 182'den aldıkları randevuyla belirlenen saatte direk hekimin odasına girecek. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Prof. Dr. Adnan Çınal, Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) ile devlet hastanelerinde tek telefonla hastalara randevu vermeyi amaçladıklarını söyledi. Projenin detaylarını TRT Ankara Radyosu'na anlatan Çınal, bakanlığa bağlı 267 hastanede telefon, SMS ve internet yöntemleriyle randevu alınabildiğini vurguladı. Merkezi Randevu ile bunları tek çatı altında toplayacaklarına işaret etti. Hastaların sıraya girmeden evinden istediği herhangi bir zaman için 182'den hastane ve hekim için randevu alacağını belirten Çınal, "Şu anda 9 ilde ve 93 hastanede uygulanıyor. Günlük 8 bin hasta bu şekilde randevu alarak tedavi oluyor. Hedefimiz Haziran 2011'de bu hizmeti Türkiye'ye yaygınlaştırmak. Tüm hastalarımız rahatlıkla hizmet alabilecekler." diye konuştu.
HASTA, EN YAKIN HASTANEYE YÖNLENDİRİLİYOR
2010 Şubat ayında Erzurum ve Kayseri'de başlayan uygulamanın 9 ile yaygınlaştığını söyleyen Müsteşar Yardımcısı, vatandaştan memnun edeci sonuçlar aldıklarını dile getirdi. Randevuyla canlı operatörlerin hastayı en yakın hastaneye en uygun hekime yönlendirdiğine işaret eden Çınal, "Boğazı ağrıyan varsa bunu KBB'ciye yönlendiriyor. Hangi saatte ve günde gidebileceğinizi soruyor. Hasta onaylarsa randevu alınmış oluyor." dedi. Erzurum, Kayseri, Yalova, Eskişehir, Bilecik, Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ'da uygulanan sistemin haziran ayında Ankara, İstanbul, İzmir dahil 81 ile yaygınlaşacağını dile getiren Çınal, sistemle ilgili büyük müjde verdi: "Sistemi uyguladığımızda Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan randevuyla birlikte provizyon alacak. Hasta bu sistem uygulandığında hiç beklemeden doğrudan muayene olacağı doktora gidecek. Mevcutta provizyon almak için 30 dakika önceden gitmesi gerekiyor. Sistem tamamlandığında direk hekimin karşısına çıkacak. Kuyruk olmayacak, hastanede bankoya gitmesi gerekmeyecek. Haziran ayında bu imkan sağlanmış olacak."
444 3 833'Ü ARAYIN EVDE TEDAVİ OLUN
Sağlık Bakanlığı'nın bu yıl içinde 100 bin hastaya genişleteceği evde sağlık hizmetleriyle ilgili de değerlendirmelerde bulunan Çınal, şu ana kadar 11 binin üzerinde hastaya 445 birim ile evde bakıldığını söyledi. Gezici birimler, taşrada köylerde bu hizmeti alması gerekenlere mobil vasıtalarla ulaşıp evde tedavi ettiklerini dile getiren Müsteşar Yardımcısı Çınal, "100 bin hasta grubunda yatağa bağımlı hastalar var. Kanser hastası gibi evinde bakılanlar. Kas hastaları, trafik kazası geçirmiş çok uzun dönem hastanede yatmış ve yatağa bağımlı hastalar. Kronik Akciğer hastaları. Bunlara sürekli oksijen veriliyor. Yeni doğanlara bu hizmetleri veriyoruz." şeklinde konuştu. Bu hizmetlerden faydalanmak isteyenleri, 444 3 833 numaralı telefonu aramaya çağıran Çınal, işleyiş hakkında şu bilgileri verdi: "Hastayı yerinde değerlendiriyorlar. Felç hastası taburcu olacağı zaman bir hafta öncesinden evde sağlık hizmeti birimi değerlendiriyor. Havalı yatak ve cihazlar kuruluyor. Hastayı hastaneden ambulansla alıp ilaçları tedavileri raporları hazırlanıyor. Kim ne yapacaksa hepsi planlanıyor. Evdeki akrabasına da neler yapması konusunda eğitimler veriliyor." 4 Ağız Diş Sağlığı Merkezi'de evde diş hizmeti verdiğini açıklayan Çınal, evde tedavi almak isteyenlerin Sağlık Bakanlığı Bilgi İşlem Merkezi Alo 184'ü arayabileceklerini aktardı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.