Kızamık ölümlerinin önüne geçildi!

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), 2000-2010 yıllarında kızamıktan ölenlerin sayısının dünya genelinde dörtte üç oranında azaldığını bildirdi.

DSÖ ve diğer bazı kurumlar tarafından yapılan ve tıp dergisi Lancet'te yayımlanan yeni araştırmada, büyük aşılama kampanyaları sonrası 2000-2010 yıllarında 9,6 milyon çocuğun kızamıktan ölümünün önüne geçildiği belirtildi.
Araştırmacılar, aynı dönemde kızamıktan ölenlerin sayısının 535 binden 139 bine düştüğünü tahmin ettiklerini kaydederek, bunun da ölümlerin yüzde 74 düştüğü anlamına geldiğini vurguladılar.
DSÖ kızamık uzmanı Peter Strebel, örgütün 2010 yılına kadar kızamık ölümlerini yüzde 90 düşürme hedefine rağmen, alınan sonucun yine de büyük bir başarı olduğunu söyledi. Büyük çaba göstermeksizin kızamıktan ölümleri azaltmanın mümkün olmadığına dikkati çeken Strebel, küresel olarak yüzde 85 aşılama oranının şimdiye kadar kaydedilmiş en yüksek oran olduğunu ifade etti.
Kızamıktan ölümlerin çoğunun çocukların yeterince aşılanmadığı Hindistan ve Afrika'da meydana geldiği bildiriliyor.
En bulaşıcı hastalıklardan biri olan ve genellikle çocukları etkileyen kızamık yüksek ateş, öksürük ve vücudun tamamındaki kızarıklarla kendini belli ediyor. Hastalık bulaştığı her 1000 çocuktan bir ya da 2'sini öldürüyor.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.