Koronavirüsle mücadelede bu kez sevindiren haber geldi: "Etkisini yitiren mutasyonlu virüs, yoğun bakım oranlarını düşürdü"

Türkiye'nin koronavirüsle mücadelesi hız kesmeden sürüyor. Bir yandan aşılama ülke çapında tüm hızıyla devam ederken bir yandan da mutasyona ilişkin son dakika gelişmeleri geliyor. Dicle Üniversitesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve Covid-19 Yoğun Bakım Koordinatörü Prof. Dr. Recep Tekin, yüksek vaka sayılarına rağmen yatan hasta ve yoğun bakımda yatan hasta sayılarında yaşanan düşüşün nedeninin mutasyonlu virüsün etkisini yitirmesi olduğunu söyledi. Mutasyonla hastalığın daha hızlı yayıldığını belirten Tekin, "Bu mutasyondaki hızlı bulaşın olması ama yatışın az olması bizim için büyük bir avantaj. Öyle tahmin ediyoruz ki bu mutasyon, bir yerden sonra etkisiz hale gelecektir. Virüsü tamamen inaktif hale getirip, insanlarda hastalık oluşturmayacak seviyeye ya da çok hafif hastalık seviyesine getirecektir" dedi.

Dicle Üniversitesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve Covid-19 Yoğun Bakım Koordinatörü Prof. Dr. Recep Tekin, PCR pozitif vaka sayılarında artışın söz konusu olduğunu ancak yoğun bakımlarda ve hastanelerde yatan hasta sayılarında ise düşüşün söz konusu olduğunu söyledi. Bunun çeşitli sebeplerinin olduğuna dikkat çeken Tekin, şöyle konuştu:

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.