Salgından en çok etkilenen ülkelerden olan Hindistan, Rusya'nın "Sputnik V" aşısının üretimini onayladı

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınından en fazla etkilenen ülkeler arasındaki Hindistan'da, Rusya'nın Kovid-19'a karşı geliştirdiği "Sputnik V" aşısının üretimine izin verildi. Sputnik V aşısı henüz AB veya ABD tarafından onaylanmadı. Haberin detayları...

India Today'in haberine göre, Hindistan Genel İlaç Kontrolörlüğü (DCGI), Hindistan Serum Enstitüsü'ne (SII) "Sputnik V" aşısını üretim yetkisi verdi.

Haberde üretim sürecinin yaklaşık 6 ayı bulacağı belirtildi.

Günlük vakaların 100 binin üstünde seyrettiği Hindistan'da alınan bu kararla birçok eyalette yaşanan aşı sıkıntısının aşılması amaçlanıyor.

AB VEYA ABD ONAYLAMADI

Hindistan'da üretimi onaylanan "Sputnik V" aşısına 12 Nisan'da acil kullanım yetkisi tanınmış ve 14 Mayıs'ta uygulanmaya başlanmıştı.

Rus aşısı, 65'ten fazla ülkede kullanım onayı alırken henüz AB veya ABD tarafından onaylanmadı.

Aşılama kampanyasının 16 Ocak'ta başlatıldığı Hindistan'da şimdiye kadar 227 milyon dozdan fazla aşı uygulandı.

Toplam vaka sayısının 28 milyon 694 bin 879'a çıktığı ülkede, bugüne kadar 344 bin 82 kişi öldü.

EN FAZLA VAKA TESPİT EDİLEN 2. ÜLKE

Kovid-19 verilerinin derlendiği "Worldometers" internet sitesine göre, Hindistan "dünyada en fazla vaka tespit edilen 2. ve virüse bağlı en fazla ölümün görüldüğü 3. ülke" konumunda bulunuyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.