50'li yaşların en büyük tehditti rektum kanseri!

Rektum kanseri, 50’li yaşlarda daha sık görülüyor. Kırmızı etten uzak durmak, riski azaltıyor. Doğru beslenmeye dikkat çeken uzmanlar, “Akdeniz tarzı beslenin” diyor.

Kalın bağırsağın anüse yakın olan ilk 12 cm'lik bölümüne rektum deniliyor. Bu bölümden kaynaklanan kötü huylu tümörlere ise 'Rektum kanseri' adı veriliyor. Türk halkında tuvaletle ilgili sorunlar anlatmaya utanıldığı için ihmal ediliyor. Bu da hastalığın tanısının geç konmasına ve tedaviye geç başlanmasına neden oluyor. Prof. Dr. Sezer Sağlam, rektum kanseriyle ilgili bilinmesi gerekenleri açıklıyor:


HEMOROİTLE KARIŞMASIN
Kanserin görülme sıklığı günümüzde giderek artmaya başlıyor. 35 yaşından itibaren daha çok görülen bu hastalık, 50 yaştan sonra risk oluşturuyor. Daha çok dışkılama şeklindeki değişikliklerle belirti veriyor. Anüste kanama meydana gelebiliyor. Hasta bu kanamayı hemoroitle karıştırdığından tanıda geç kalınabiliyor.


İYİLEŞME ŞANSI VAR
Hastalık erken evrede saptandığında ameliyat öncesi radyoterapiye ve kemoterapiye gerek duyulmuyor. Erken evrede yakalanması için 40 yaşından itibaren kolonoskopi ve gastroskopinin standart olarak 7-10 yılda bir yaptırılması öneriliyor. Hastalık yüzde 90 oranında iyileşebiliyor. Tedavi edilmediği durumlarda kanserli hücrelerin başka organlara sıçrama riski bulunuyor. Acil ameliyatlar gündeme gelebiliyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.