Astım riski göbekle büyür

Nefes darlığı ve öksürük, astımı işaret ediyor. Hem çocukları hem de yetişkinleri tehdit eden bu hastalık ihmale gelmiyor. Uzmanlar uyarıyor: Kilolular risk altında!

Astım, günümüzde yetişkinler kadar çocukları da etkiliyor. Hırıltılı solunum, nefes darlığı, göğüste sıkışma ve öksürük gibi şikayetlere yol açıyor. Göğüs Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Nilüfer Aykaç, astımı tetikleyen zararlı alışkanlıkları sıralıyor...
- Tütün ürünleri: Bilimsel araştırmalar, tütün ve türün ürünlerinin astım açısından risk oluşturduğunu gösteriyor. Sigara dumanı hem çocukluk astımına neden oluyor hem de hastalığı alevlendiriyor.
- Klima: Özellikle yaz aylarında aşırı sıcaklardan korunmak için kullanılan klima, tehlike saçıyor. Astım krizlerini tetikliyor. Bu nedenle gerekli filtre bakımlarının yapılması gerekiyor.
- Solunum yolu enfeksiyonları: Viral enfeksiyonlar çocukluk çağı astım riskini artırıyor. Astımı da ciddi ölçüde tetikliyor.
- Mesleki faktörler: Astım endüstrileşmiş ülkelerdeki en yaygın solunum sistemi hastalığı olarak ilk sırada yer alıyor. Boya işleri, fırıncılık, sağlık, kozmetik sektöründe çalışanlar risk taşıyor.

- Obezite: Çağın vebası olarak gösterilen obezite de astım için önemli bir risk faktörü oluşturuyor. Obez astımlıların yakınmaları fazla olduğu gibi, solunum fonksiyonları daha düşük oluyor ve daha sık atak geçiriyor. İlaçlara yanıtları da daha güç olabiliyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.