Dolabındaki dünya markalarına ait
çantaları değerlendirmek için
kurduğu
'Deluxeseconds' isimli şirketini büyüten
sosyetik
Zeynep Akçıray, ikinci el sektörünün
pandemiyle daha da hız kazandığını dile getirdi.
"Covid, satışlarımızı durdurmadı aksine kadınlar bu dönemde çanta daha çok aldılar" diyen Akçıray,
sözlerini sürdürdü:
"Bazı çanta renkleri ve modelleri bulunmuyor. Bulunduğu anda da kapış kapış gidiyor. Mağazalar kapalı olduğu dönemde çanta almak için evime bile geldiler."
YATIRIM ARACI OLDU
Sınırlı üretilen çantaların, ikinci el piyasasında her yıl değerinin arttığını ifade eden Akçıray,
"Kadınlar bu lüks çantaları hem kullanmış oluyor hem de istedikleri zaman satabileceklerini biliyorlar. Bu sayede yatırım aracı haline dönüşüyor" diyerek geçtiğimiz günlerde
Forbes'un
Hermes için yaptığı
"Altından daha iyi yatırım aracı" haberini destekledi. Müşterileri arasında
Aslıhan Doğan Turan,
Bahar Tangır ve
Nil Bentürk Uyguner gibi birçok ünlü isim olan Akçıray, şu sözleriyle de Hermes sahibi olmanın bir savaşa dönüştüğünü dile getirdi:
"Bu dönemde en çok Hermes sattım. Mağazada sıfır bir Hermes 10 bin Euro ise ve bulunmuyorsa ikinci elde 15 bin Euro'ya alıcı bulur ve anında satılır."
ALTINDAN FAZLA DEĞERLENDİ
Hermes çantaların hikayesi 1837 yılında
Normadinya'da doğan ve eyer yapımı ile ilgili aldığı eğitim sonrası
Paris'te binicilik üzerine kendi şirketini kuran
Thierry Hermes ile başladı. Atlar için yem torbası ve eyerler üreten Hermes'in şirket değeri son 35 yılda yüzde 500 arttı. Hermes'in Birkin modeli son 35 yılda
ABD piyasası ve altın fiyatından daha iyi bir performans gösterdi.
İKİNCİ ELİ BİLE SERVET
Zeynep Akçıray, pandeminin ikinci el sektöründe büyük bir artışa sebep olduğunu dile getirdi.