MHP kalelerinde böyle çöktü

Referandum sonrasında açıklanan sonuçlara göre, referandumda 'hayır' propagandası yapan MHP'de istenilen sonuçlara ulaşılamadığı görüldü...

Milliyetçi Hareket Partisi'nin 'kalesi' olarak görülen şehirlerden Erzurum yüzde 87,24, Yozgat yüzde 77,4, Kırşehir yüzde 57,34, Çankırı yüzde 75,2, Osmaniye ise yüzde 55,49 ile 'evet' dedi.

BAHÇELİ'NİN KÖYÜNDEN DE EVET ÇIKTI

Referandum sonuçları da 'tavan' ile 'ülkücü vicdan' arasındaki 'ayrışmayı' net bir şekilde ortaya koyuyor. 29 Mart 2009'da yapılan yerel seçimde, MHP'nin en yüksek oy aldığı illerin başında Bahçeli'nin memleketi Osmaniye (% 48,8) ve sırasıyla Kastamonu (% 49,03) ile Çankırı (% 44,05) geliyor. Referandumda, çıkan 'evet' oyları ise çok farklı bir tabloyu önümüze koyuyor.
Osmaniye'de 'evet' oyları yüzde 53'e, Kastamonu'da yüzde 62,57'ye, Çankırı'da ise yüzde 77,43'e yükseliyor. Bu sonuca göre, ülkücü vicdanın 'evet' yönünde oy kullandığı da tescillenmiş oluyor. Bu durumu ortaya koyan belki de en belirgin gösterge, MHP lideri Devlet Bahçeli'nin doğup büyüdüğü ilçe Bahçe'den geldi. Çünkü, referandumda Bahçe'den çıkan sonuç oldukça düşündürücüydü...
Zira, Bahçeli'nin hemşehrileri, yüzde 67,81 'evet', yüzde 32,19 'hayır' dedi. Oysa MHP, 29 Mart seçimlerinde Osmaniye'nin Bahçe merkez ilçesinde 48,79 oy almıştı. Referandumun neticesi, MHP'nin 29 Mart seçimlerinde aldığı oyun çok çok altında kaldığını gösteriyor. Bir başka örnek ise Ankara'dan. Başkent'te, 'hayır cephesi'nin toplam oyu; MHP (26,9), CHP (31,5) ve DP (0,26), toplam 58,66. Buna karşın referandumda çıkan 'hayır' oyu yüzde 45.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.