Seçimi hangi araştırma şirketi bildi?

Seçim sürecine damga vuran seçim anketleri sandıktan çıkan sonuçla ne kadar uyuştu. 12 Haziran'a kısa süre kala açıklanan anketlere göre üç şirket sonuçları bilmeyi başardı.

Türkiye seçimini yaptı. AK Parti sandıkan yüzde 50 oyla çıkarken, CHP ise bekleneni gerçekleştiremeyin yüzde 26'larda kaldı. Sürprizi ise baraj altında kalacağı öne sürülen MHP ile BDP'li Bağımsızlar yaptı.
Seçim sonuçlarına ilişkin en yakın tahmini yapan ise, Referandum sonuçlarını da 0.4'lük sapma ile bilen ANDY-AR, CHP'ye yakınlığı ile bilinen Hakan Bayrakçı'nın şirketi SONAR ile AK Parti'ye araştırma yapan ANAR oldu.
12 Haziran'a kısa süre kalan seçim sonuçlarına ilişkin tahminlerde bulunan araştırma şirketlerinin bir çoğu ise yanıldı. MHP'yi barajın sınırında gösteren ANDY-AR, AK Parti, CHP ve Bağımsızların oylarını yakın oranda tahmin ederken, SONAR ise Bağımsızlar yanılttı. AK Parti'ye yaptığı araştırmalarla ön plana çıkan ANAR ise AK Parti'nin oranını tahminde yanıldı.
Tahmimleri merakla beklenen, 2007 seçimlerini bilmesiyle Tarhan Erdem'in şirketi KONDA ile seçim sürecinde CHP'yi 30'larda AK Parti'yi ise 45 ve üstü aralığında gösteren A&G Araştırma'nın Başkanı Adil Gür'ün tahminleri tutmadı.
Seçimlere kısa süre kala şirketlerin açıkladığı son anketler şöyle:

SONAR

AK Parti: 51
CHP: 25,78
MHP: 12,45
BDP: 4,87

ANDY-AR

AK Parti: 52
CHP: 24,8
MHP: 9,8 - 11
BDP: 6,7

ANAR

AK Parti: 46
CHP: 26
MHP: 12
BAĞIMSIZ: 7
GENAR

AK Parti: 47,7
CHP: 26,2
MHP: 13,8
BDP: 5,3

KONDA

AK Parti: 46,5
CHP: 26,8
MHP:10,8
BAĞIMSIZ: 6,7

POLLMARK

AK Parti: 47,4
CHP: 25,2
MHP: 12,6
Bağımsız: 6,5

METROPOLL

AK Parti: 42
CHP: 29
MHP: 15
(Kararsızların dağıtılmış hali.)

KONSENSUS

AK Parti: 48
CHP: 27
MHP:12

A&G

AK Parti: 48
CHP: 29
MHP: 13
.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.