1 milyar izleyici

Türkiye'de düzenlenen 2010 Dünya Basketbol Şampiyonası'nda televizyon izlenme oranında rekor seviyeye ulaşıldığı bildirildi.

Basketbol Federasyonu'nun internet sitesinde yer alan bilgilere göre, şampiyona müsabakalarını 200 ülkeden 1 milyar izleyicinin takip ettiği belirtildi.
Bu rakamın, Japonya'da düzenlenen 2006 Dünya Şampiyonası'nın ve Polonya'da yapılan 2009 Avrupa Şampiyonası'nın izleyici sayısını aştığı kaydedildi.
Uluslararası Basketbol Federasyonları Birliği (FIBA) Genel Sekreteri ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) Üyesi Patrick Baumann'ın konuyla ilgili, ''Şampiyonada oynanan üç maç Litvanya'da 2010 yılının en fazla reyting alan programı oldu ve 2010 FIBA Dünya Şampiyonası finalini de geride bıraktı. Reytingler, Çin ile Yunanistan arasında oynanan grup maçını Çin'de 65 milyon kişinin izlediğini gösteriyor'' şeklinde ifadeler kullandığı belirtildi.
İnternet kullanıcılarının da 2010 Dünya Şampiyonası'na gösterdiği ilginin istisnai boyutlara ulaştığına dikkat çekilirken, şampiyonanın resmi internet sitesine 30 milyon kullanıcının girdiği, 100.000'i aşkın kişinin de FIBA'nın Facebook'daki sayfasına üye olduğu kaydedildi. Turnuvanın Twitter'daki takipçi sayısının da ikiye katlandığı bildirildi.
Dopinge karşı mücadelenin Türkiye'deki şampiyonanın bir diğer başarısı olduğunu vurgulayan Baumann'ın, ''Bu şampiyonada basketbolun her zamankinden daha temiz olmasını sağlamak için katı bir anti-doping programı uyguladık. Turnuva boyunca 100'den fazla test uygulandı ve tüm sonuçlar negatif çıktı'' şeklindeki sözlerine yer verildi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.