YARIŞIN KADERİNİ BOTTAS MI BELİRLEDİ?
Mercedes'teki kariyerini bu sezon sonu itibariyle bitirecek olan Fin pilot Valtteri Bottas, önümüzdeki sezon Alfa Romeo'da yepyeni bir sayfa açacak. Meksika'da pole pozisyonunun sahibi Fin pilottu. Kimi çevrelerce 'beklenmedik' olan bu sonuç, Pazar günü için heyecanı had safhaya çıkarmıştı. Ta ki yarış başlayana kadar.
Meksika GP, sonucu başından belli bir yarış oldu… Hamilton oldukça iyi bir start aldı ve takım arkadaşı Bottas'ın yanına kadar geldi. Bu esnada Verstappen de, Bottas'ın yanına dış taraftan geldi. Formula 1 izleyicisi için ne kadar muazzam bir an. İşin koptuğu yer ise frenaj noktası oldu. Dış taraftan gelen Verstappen geç bir fren yaparak, iki Mercedes'i ardına aldı. Zaten yarış boyunca da değil geçiş yaptırmayı, yanına kimseyi yaklaştırmadı bile. Peki yarışın asıl kırılma noktası Bottas ve Bottas'ın Ricciardo ile yaşadığı temas mıydı?
McLaren koltuğuna bu sezon başında oturan Daniel Ricciardo ilk viraja gelirken çok geç bir fren yaptı ve Bottas'a arkadan çarptı. Kendisinin kanadı kırılırken, Bottas da spin attı. Yaşadığı talihsizliklerle ünlü olan Bottas (kendisine Monako Gp'de yapılan 43 saatlik pit-stop sezonun unutulmazları arasında) bu temasın ardından geri düştü ve erken pit-stop yaptı. Peki yarışın kaderini Bottas mı belirledi? İlk virajda geç frenaj yapsa yani kendisini Mercedes için feda etse, Verstappen pist dışına çıkar ve bambaşka bir podyum görür müydük? Formula 1'de her şey mümkün…
STARTTA SONUÇLANAN YARIŞ
Yarışın startında liderliği ele geçiren Max Verstappen, sonrasında kimseye bırakmadı ilk çizgiyi. Puanını 312,5'e çıkaran Verstappen, 293,5 puanla en yakın takipçisi olan Lewis Hamilton'la olan puan farkını bir nebzede olsa korumuş oldu. Verstappen ile Hamilton arasındaki bu rekabet bir yana, Mercedes ile Red Bull arasındaki puan farkı ise sadece '1'
Zaten sonrasında fazla aksiyon olmadı Meksika GP'de. Ama yine de çok konuşulan bazı hususlara göz atmakta fayda var.
'CARLOS'A YOL VER CHARLES!'
Meksika'nın dikkat çeken olaylarından biri de Ferrari'den. AlphaTauri'nin Fransız pilotu Pierre Gasly, yarışa 5. sırada başladı ve yarışı 4. sırada tamamladı. Ve hemen ardında bulunan Ferrari pilotlarına yaptığı savunma, Red Bull'dan apar topar gönderilmesinin ardından yaşanan süreç sonrası'küllerinden doğdu' dedirtti. İşte Ferrari'deki yol verme krizi de burada patlak verdi.
Charles Leclerc ve Carlos Sainz ikinci pit-stopların ardından Gasly'i gözlerine kestirdi. Tabi Carlos Sainz, takım arkadaşı Charles Leclerc'e göre daha uzun bir ilk bölüm geçirmişti ve haliyle lastikleri daha yeniydi. Leclerc'le arasındaki farkı kapatan ve Gasly'i geçme konusunda daha avantajlı olduğu düşünülen Sainz için Leclerc'e talimat iletildi 'Carlos'a yol ver Charles!'