Türkiye'ye talep arttı

Ortadoğu'daki karmaşa, Avrupa'daki turizm ülkelerindeki ekonomik kriz ibreyi bize çevirdi. Tatilcilerin en çok aradıkları ülke Türkiye oldu

Avrupa'nın uçak bileti arama motoru Skyscanner'ın hazırladığı Travel Trends (Seyahat Alışkanlıkları) raporu Türkiye'nin en cazip turizm ülkesi haline geldiğini ortaya koydu. Şirketin web sitesinden yapılan uçak bileti aramalarına göre; son 2 yılda, Türkiye'yi arayan ülkelerin başını 3 milyon 273 bin 204 kişiyle İngiltere çekiyor. Aynı listede, 2011 yılında Almanya'nın ikinci, Rusya'nın üçüncü sırada olduğu görülüyor. Sadece İngiltere'de yapılan uçak bileti aramalarında Türkiye'nin aranma oranlarında yaklaşık 2.5 milyon adetlik bir artışın meydana geldiği görülüyor. Raporun sonuçlarına göre Türkiye son dönemdeki huzurlu ortamı ile turistlerin daha çok ilgisini çekiyor. Ortadoğu'da yaşanan siyasi karmaşa ve Yunanistan, İtalya, İspanya gibi turizm ülkelerindeki ekonomik kriz, dünya çapındaki seyahat tercihlerinde Türkiye'yi ilk sıralara çıkardı. Bunun yanı sıra Türkiye'den aranan ülkeler sıralamasında ise yüzde 149 ile en çok artış Rusya'ya olurken, aynı listede sırasıyla Makedonya yüzde 130, Azerbaycan yüzde 127'lik bir artış gösteriyor.
RUS TURİST ALMANLAR'I GEÇTİ
Antalya, geçen yılki 11 milyon turist hedefine ulaşırken, kente gelen Rus turist sayısı kıl payı Almanlar'ı geçti. Turizmin başkenti, 12 aylık dönemde yabancı ziyaretçi sayısını yüzde 12 oranında artırarak, 10 milyon 701 bin 147 turist ağırladı. 1 Ocak-31 Aralık 2011 tarihleri arasında Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nden en fazla Rus turist giriş yaptı. Rusları sırasıyla Almanlar, Hollandalı, İngiliz ve İsveçliler izledi. 12 aylık dönemde Antalya'ya gelen Rus turist sayısı 2 milyon 714 bin 960, Alman turist sayısı ise 2 milyon 714 bin 479'a ulaştı.



GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.