'SAYEMİZDE MİLYARLARCA TIK ALIYORLAR'
Yasaya ilk tepki Google'dan geldi. Şirketin Avustralya ve Yeni Zelanda Müdürü Mel Silva, "Hükümetin ağır müdahalesi, Avustralya'nın dijital ekonomisini engellemek ve halka verebileceğimiz hizmetleri etkilemekle tehdit ediyor" dedi. Facebook ise hazırlanan yasanın incelendiğini belirtti.
Her iki şirket de medya kuruluşlarının kendileri sayesinde milyarlarca tık aldığını savunuyor. Google bununla ilgili bir veri paylaşarak, "Avustralyalı haber yayıncıları bizim sayemizde her yıl yaklaşık 157 milyon dolar değerinde milyarlarca tıklamayı bir bedel ödemeden elde ediyor. Bunun bize ekonomik getirisi ise son derece küçük. Geçen sene Avustralya'da reklam tıklamalarından 7.2 milyon dolar kazandık" dedi. Facebook ise News Feed sayesinde Avustralyalı yayıncıların 2.3 milyar tık kazandığını açıkladı.
"ZATEN DESTEK VERİYORUZ"
Geleneksel medya şirketleri ise yasayı mutlulukla karşıladı. Sydney Morning Herald ve Business Insider'ın yerel haklarına sahip olan Nine, bir açıklama yaptı. Hükümetin, Avustralyalı medya kuruluşları ile Google ve Facebook arasında düzenleyici rolü üstlenmesinden memnuniyet duyduklarını belirtti.
Facebook ise zaten yerel yayıncılara her türlü yardımın yapıldığını savundu. Şirket, korona virüsü fonları aracılığıyla milyonlarca dolar yatırım yaptığını, yayıncılara bağışlarda bulunduğunu ve sponsor olduğunu açıkladı.