AGS Global Kurucusu ve CEO'su Ahmet Güler: Yapay zeka pazarının 1.9 trilyon euroya ulaşması bekleniyor

AGS Global Kurucusu ve CEO'su Ahmet Güler, yapay zekanın küresel iş trendlerinin ilk sırasında yer aldığına dikkat çekiyor ve şöyle diyor: "Bugün dünyada yapay zeka pazarı 130 milyar euronun üzerinde hacme sahip olup, 2030'a kadar 1.9 trilyon euroya ulaşması bekleniyor."

Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden karar alıcılara "Hangisine daha çok güvenirsiniz?" diye sorulduğunda, insan zekası yüzde 80.6 ile yapay zekaya karşı öne çıkıyor. Nitekim, katılımcıların yüzde 88.8'i yapay zeka tarafından işinden edilmekten korkmadığını belirtirken, sadece yüzde 5.6'sı için böyle bir endişe söz konusu. Araştırma sonuçlarını kamuoyu için değerlendiren AGS Global Kurucusu ve CEO'su Ahmet Güler, yapay zekanın küresel iş trendlerinin ilk sırasında yer aldığına dikkat çekiyor ve şöyle diyor: "Bugün dünyada yapay zeka pazarı 130 milyar euronun üzerinde hacme sahip olup, 2030'a kadar 1.9 trilyon euroya ulaşması bekleniyor. En çok bankacılık ve perakende gibi sektörlerde istifade edilen yapay zekanın 2030'a kadar küresel ekonomiye 19.9 trilyon dolarlık kümülatif bir katkı sağlaması ve küresel GSH'nin yüzde 3.5'ini oluşturması bekleniyor. 2030 yılında iş ile ilgili yapay zeka çözümlerine ve hizmetlerine harcanan her bir doların ise küresel ekonomiye 4.6 dolar olarak geri dönmesi bir diğer önemli beklenti."

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.