Facebook, Cambridge Analytica veri skandalını 2,5 yıldır bildiğini açıkladı

Facebook, 87 milyon kullanıcıya ait verilerin seçimleri manipüle etmek için kullanıldığı Cambridge Analytica veri skandalı hakkında 2,5 yıldır bilgi sahibi olduklarını itiraf etti

Facebook COO'su Sheryl Sandberg, Cambridge Analytica veri skandalını 2,5 yıldır bildiklerini ancak engellemekte başarısız olduklarını itiraf etti.

Bu hafta büyük ABD televizyonlarında mülakatlar veren Facebook COO'su Sandberg, skandalın perde arkasına dair yeni detaylar açıkladı. Sandberg, "Hatalar yaptık, onlardan ben sorumluyum" dedi.

Bugün son olarak Amerikan NBC televizyonuna konuşan Sandberg, Cambridge Analytica tarafından 2,5 yıl önce toplanan verilerin silindiğine inandırıldıklarını ve bu nedenle kontrol etmediklerini itiraf etti. Sandberg'in bu açıklamasının ardından Facebook hisseleri yüzde 1,4 değer kaybı yaşadı.

Sandberg ayrıca, FacebooK'un bugün bile Cambridge Analytica'nın hangi kullanıcı verilerine sahip olduğunu bilmediklerini açıkladı.

ŞİRKETİN BAŞI SORUŞTURMALARLA BELADA
87 milyon kullanıcının verilerini kullanarak ABD ve İngiltere'deki seçimleri manipüle eden Cambridge Analytica, 2016 ABD Başkanlık Seçimleri'nde Donald Trump'a politik danışmanlık hizmeti vermişti. Skandalın ortaya çıkmasından bu yana Facebook yüzde 14 değer kaybetti.

Facebook CEO'su Mark Zuckerg, veri skandalıyla ilgili 10-11 Nisan tarihlerinde ABD Kongresi'nde ve ABD Senatosu'nda ifadeler verecek.

Facebook, veri skandalı nedeniyle herhangi bir yöneticinin kovulmadığını ya da istifa etmediğini duyurmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.