KURUMA ÖZEL UYGULAMALAR GELİŞTİRİLMELİ
Webinar serisinin üçüncü buluşması 'Yeni Normal'de İşletmelerin Siber Güvenlik Stratejisi' başlıklı panel ile tamamlandı. Moderatörlüğünü Deloitte Türkiye, Risk Danışmanlığı Lideri Cüneyt Kırlar'ın yaptığı panel, Vodafone Türkiye Kurumsal Ürün & Çözümler Direktörü Oğuz Cıdam, Sabancı Dx Siber Güvenlik Grup Müdürü Nurettin Erginöz, Türkiye Bilişim Derneği 2'nci Başkanı M. Ali Yazıcı ve Eren Holding Kağıt Grubu BT Direktörü Baran Korukluoğlu'nun katılımıyla gerçekleşti.
FARKLI ÇÖZÜMLER BİR ARAYA GETİRİLMELİ
Panelde konuşmacı olarak yer alan Vodafone Türkiye Kurumsal Ürün & Çözümler Direktörü Oğuz Cıdam, servis sağlayıcı olarak maliyetleri düşürecek şekilde şirketlere uçtan uca çözümler sunduğunu ifade etti. Siber güvenlik pazarının IDC raporuna göre 244 milyon dolara ulaşacağını belirten Cıdam, "Şirket olarak ürettiğimiz çözümleri dörde ayırıyoruz. Proje bazlı olarak 150'den fazla çözüm sunabiliyoruz. Bunu yaparken de dört başlıkta ilerliyoruz; Ölç, koru, algıla ve cevap ver" diyerek ihtiyaca göre bunları bir araya getirdiklerini belirtti. Cıdam, 7/24 izleme sunarak holdinglerden KOBİ'lere kadar herkese uçtan uca hizmet verdiklerini söyledi. Ayrıca veri merkezlerinde izlemenin yanına diğer önemli unsur olan siber istihbarat ile tehditleri önceden değerlendirme fırsatı sunduklarını da sözlerine ekledi.
ÜÇÜNCÜ PARTİLERE ÖNLEM
Panelde söz alan bir diğer isim ise Sabancı Dx Siber Güvenlik Grup Müdürü Nurettin Erginöz oldu. Şirketlerin hangi tehditler ile nasıl mücadele etmesi gerektiği konusunda konuşan Erginöz, "Veri sızıntıları artık kişiler ve üçüncü parti tarafından ortaya çıkıyor. Bir kuruma hizmet veren kişi veya muhasebe firması saldırıya uğradığında aslında şirket de saldırıya açık hale geliyor. Hibrit çalışmayla ortaya çıkan bu duruma çözüm ise erişim güvenliği ve risk yönetiminde yer alıyor" dedi. Siber güvenlikte strateji dizaynına da değinen Erginöz, "Henüz tasarım aşamasında bir araya gelerek uluslararası bir standardı rehber edinerek bir çerçeve oluşturulmalı. Kişilerden bağımsız olarak dökümante ederek yaşatılabilir bir strateji oluşturup bunu da insan kaynağından bağımsız ilerleyecek bir otomasyona ulaştıracak yollar aranmalı" dedi.
METAVERSE KAVRAMI İLE SANAL KİMLİK VE GERÇEK KİMLİK İÇ İÇE GEÇTİ
Şirketlerin siber saldırılar karşısında ne kadar güvende olduğu konusunda açıklamalar yapan Türkiye Bilişim Derneği 2'nci Başkanı M. Ali Yazıcı, "Pandemi dönemi yapay zeka ve bulut bilişim gibi teknolojilerin kullanımını artırdı. Şirketlerin 7/24 bilgiye erişim ihtiyacı hissetmesiyle siber saldırıların da yüzeyi bu yönde genişledi. Aynı zamanda metaverse kavramı ile birlikte gerçek kimlik ve sanal kimlik kavramları da iç içe girerek şirketlerin kendilerini korumasını daha zor hale getirdi" dedi. Yazıcı, bununla birlikte siber dayanıklılık kavramının da ortaya çıkmasıyla, tek bir çözüm yerine birden fazla çözümü doğru şekilde entegre etmenin ve doğru yönetecek insan kaynağının, değişen siber saldırılar karşısında şirketlerin direncinin artacağını belirterek; "En önemli unsur ise kişiye-kuruma özel çözümler ve şirketlerin ekosisteminde yer alan tedarikçisinden üreticisine değin tüm ekosistemin güvenliğini sağlamak" dedi.
'FARKINDALIK ARTMALI'
Panelde yer alan Eren Holding Kağıt Grubu BT Direktörü Baran Korukluoğlu, siber güvenlikte en çok konuşulan insan farkındalığına değinerek, bu farkındalığın pandemiyle birlikte artan siber saldırılarla doğru orantılı bir şekilde hızla geliştiğini söyledi. Korukluoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: "Şirketlerin siber güvenlikte en çok dikkat etmesi gereken şey ayakları yere basan yatırımlar yapmaları. Ekosistemi güçlü tutmak gerek. Bunun için de kurgu düzgün yapılmalı ve gerçekten entegre ürünler ile bir sistem kurulmalı. Ayrıca kurum içi ve tedarikçiler gibi kurum dışı unsurların farkındalık düzeyini artırıcı eğitimler ve uygulamalar hayata geçirilmeli. Gelişen teknolojiyle artan dijitalleşme sonrası bilgi teknolojileri ve operasyonel teknolojiler de iç içe girdi. Operasyon merkezleri ile diğer çözümler takip edilerek hızla gelişen tehditlere adapte olacak bir yapı oluşturulması gerekiyor. En küçük adımdan başlayarak hızlanıp temelleri sağlam çıkmamız stratejiyi doğru atmak açısından ve sürdürülebilir şirket hayatı oluşturması açısından çok önemli."
WEBINAR'IN TAMAMINI İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN