1 milyar barajının aşılması tartışmasız çok önemli bir kilometretaşı. Fakat diğer yandan Google'ın bu barajı daha önce aşmaması bile aslında şaşırtıcı. Sonuçta e-posta kullanımından daha zaruri olmayan Facebook'un geçtiğimiz yaz aylarında 1 milyar kullanıcıya ulaştığı duyurulmuştu. Bu tablo da aslında sosyal ağın, e-posta kullanımının da önüne geçebilen daha ortak bir bağ oluşturmayı başardığının göstergesi.
Diğer yandan Alphabet'in Gmail tarafında gurur kaynağı olan başka bir nokta daha var. Firma, Google Inbox kullanıcılarından gelen cevapların yaklaşık yüzde 10'unun otomatik olduğunu belirtti. Bu durum bireysel etkileşimler ve samimiyet açısından pek olumlu bir gelişme olmasa da, Gmail'in otomatik cevap özelliğinin kullanıcılar nezdinde giderek benimsendiği anlamına geliyor.