NASA uzay aracı Merkür'e çakıldı

2011 yılından beri gezegenin yörüngesinde bulunan Messenger ömrünü tamamladıktan sonra düştü.

NASA'nın Ağustos 2004'te Güneş'e en yakın gezegen Merkür'ü gözlemlemek için fırlattığı Messenger uzay aracı ömrünü tamamlayarak gezegenin yüzeyine çakıldı.
Uzay aracının resmi internet sitesi ve Twitter hesabından yapılan açıklamada, fırlatılmasından altı buçuk yıl sonra Merkür'ün yörüngesine yerleşen Messenger'ın yakıtının bittiği ve dört yıllık görevinin de sona erdiği belirtildi.
NASA'nın aracı, dün gece saatte yaklaşık 14 bin kilometre hızla Merkür'e düştü.
Mart 2011'de Merkür'ün yörüngesine oturarak gezegenin tamamını gözlemleyen ilk uzay aracı olan Messenger'ın düşmesiyle gezegenin yüzeyinde yaklaşık 16 metre çapında krater oluştu.
Çakılmanın gezegenin Güneş'e bakan yüzünde meydana gelmesi nedeniyle NASA teleskopları Messeger'ın Merkür'e çarpış anını gözlemleyemedi.
Uyduda bulunan ve ilk önce yakıt olarak kullanılması planlanmayan helyum gazının devreye sokulması sonucu Messenger'ın ömrünün beklenenden birkaç hafta uzun sürdüğü bildirildi.
2011'den bugüne Merkür'ün yörüngesinde 4 bin 100 tur atan Messenger, gezegenden dünyaya 289 binden fazla görüntü gönderdi. Saatteki ortalama hızı 147 bin kilometre olan uydu, gezegenle birlikte güneşin etrafında 32,5 kez döndü.
Avrupa Uzay Ajansı ve Japon Uzay Ajansı, 2024'te Merkür'ün yörüngesine yerleşmek üzere 2017'de iki yeni uydu fırlatmayı planlıyor.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.