Boş vakitleri tatil dönemlerinde artan ilk, orta ve lise öğrenimi çağındaki çocukların, yüksek veri kullanımı gerektiren oyunları ya da videoları daha fazla indirebildiklerini ifade eden Sayan, "Bu durum da ailelerin, evlerinde abone oldukları genişbant internet, ADSL, fiber, kablo veya mobil cihazlarında kullandıkları internet hizmeti için ayrılan aylık kotanın normalden daha çabuk bitmesine sebep olabilmektedir. Ödeme tipinin faturalı veya ön ödemeli olmasına göre değişmekle birlikte internet hizmetinin normalden daha fazla kullanılması durumunda, aileler paket aşım ücretleri temel alınarak hesaplanan beklenmedik ücretlerle karşı karşıya kalabilmektedirler" ifadesini kullandı.
ALINABİLECEK ÖNLEMLER
BTK olarak tüketicileri koruma ve uyarma görevlerinin bulunduğunu anımsatan Sayan, cep telefonu veya evdeki genişbant internet aboneliğinde beklenmedik yüksek faturalarla karşılaşmamaları için anne ve babaların alabileceği önlemleri şöyle sıraladı: "Paket/kota aşımı halinde işletmeciniz tarafından uygulanacak paket aşım birim ücretleri hakkında bilgi sahibi olun. İnternet hizmetini aldığınız işletmeci tarafından, size ayrılan kotanın yüzde 80'ne ve yüzde 100'ne ulaştığınızda hizmet kullanımınız hakkında gönderilen bilgi mesajlarını dikkate alın. Bilgilendirme mesajında yer alan limite mesajı aldığınız anda değil de daha önce ulaşmış olabileceğinizi unutmayın. Örneğin 'son 12 saatlik kullanımlarınız dahil değildir' şeklinde bir bilgilendirme olabilir. İnternet hizmetini aldığınız işletmecinin sunduğu internet kullanımınızı takip etmenizi sağlayacak araçlar,uygulamalar hakkında bilgi edinin ve bu araçlardan,uygulamalardan faydalanın. Çocuğunuzun internetten indirdiği ve kullandığı uygulamaların kotanıza etkisini takip edin. Eğer kotanız, paketiniz bitmek üzere ise internet hizmetini aldığınız işletmeci ile görüşün ve paket/kota aşım ücretlerini nasıl azaltabileceğiniz ya da nasıl daha ucuza hizmet almaya devam edebileceğiniz hakkında bilgi sahibi olun."