Tekno hayat

Akıllı ev konsepti yaygınlaşırken, teknolojik yenilikler de hızla artıyor. Buzdolapları internetten sipariş vermeye başladı, yakında bozulan yiyecekleri de çöpe atacak. Evin kapılarını ise yüzünüz açacak

Akıllı ev konsepti hızla yaygınlaşıyor. Önümüzdeki 1 yıl içinde akıllı evlerin Avrupa'da 14 milyar, tüm dünyada ise 50 milyar dolarlık pazar oluşturacağı öngörülüyor. Önümüzdeki 1 yıl içinde dünyada yaklaşık 30 milyon ev 'akıllı' olacak. Türkiye'de ise 10 yıl içinde evlerin yaklaşık yüzde 30 kadarı akıllı ev sistemleriyle donatılacak. Akıllı ev sistemleri, içinde yaşayanların işlerini kolaylaştırıyor, zamandan ve enerjiden tasarruf etmesini sağlıyor. Işıkları kapatmak, perdeleri indirmek, sabah kahveyi yapmak gibi birçok ev işini sizin yerinize otomasyon sistemleri gerçekleştiriyor. Evi siz gelmeden ısıtmak, siz yokken bahçeyi sulamak, eve girdiğiniz anda ışıkların yanması ve rahatlatıcı bir müzik çalması, güneşin konumuna göre güneşliklerin ayarlanması, uyku düzeninize göre panjurların açılması mümkün.
ZAYIFLATAN BUZDOLABI
Hatta internetten sipariş veren buzdolabı bile yapıldı. Yakın gelecekte buzdolaplarının, bozulan ürünleri sizin yerinize çöpe atabileceği ve hatta kilo durumunuza göre yemeniz gereken sağlıklı ürünleri belirleyeceği ifade ediliyor. Bilim adamları, önümüzdeki 20 yıllık süreçte kapı kilitlerinin tarih olacağını, bunun yerini parmak izi, göz ve yüz tanıma sistemlerinin alacağını belirtiyor. Akıllı ev sistemlerinin oldukça pahalı olduğu düşünülse de 100 metrekarelik bir evde ortalama ek maliyetin yüzde 3-5 arasında değiştiği ifade ediliyor. Bu ek maliyet, zaman içinde, sağladığı enerji tasarrufuyla kendi parasını karşılıyor. Statista firmasının raporuna göre; 2017'de akıllı ev pazar hacmi 33.5 milyar dolar oldu. 2022'de ise global pazar hacminin yıllık 112 milyar dolar olması bekleniyor. McKinsey firmasının raporuna göre ise 2025'teki nesnelerin internetinin akıllı ev konseptinde oluşturacağı yıllık pazar potansiyelinin 200-350 milyar dolar olacağı öngörülüyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.