Türkiye'ye özel arama motoru

Yandex, Türkiye'ye özgü arama motoru geliştirdi

Rus arama motoru Yandex, ABD'li google'a karşı rekabette yerelleşme kozunu kullanıyor. Şirket Türkiye'ye özgü arama motoru geliştirdi
Uluslararası arama motorlarının rekabetine Türkiye versiyonu da girdi. Başta google olmak üzere diğer Amerikan arama firmalarıyla rekabete giren Rus Yandex, Türkiye'ye özel bir arama motoru geliştirdi. Yandex'in lansman toplantısında konuşan Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, "Türkiye'deki kullanıcılara, onlara özel olarak yerelleştirilmiş özellikleri bir araya getiren bir internet tarayıcısı sunduk" dedi.

KOTADA TASARRUF

Türkiye Ürün Müdürü Erhan Erdoğan, ise "İnternet kullanıcıları olarak son yıllarda hızlı internet bağlantılarına alışmış olmamıza rağmen, bağlantının yavaş olduğu durumlar hayatımızdan çıkmış değil. İçeriği yüzde 75'e varan oranlarda sıkıştırdık. Bu özellikle kotalı internet bağlantıları için önemli tasarruf sağlıyor" diye konuştu. Bağlantı hızı 128 Kbps'nin altına düştüğünde otomatik olarak devreye giren ve 512 Kbps üzerine çıktığında kendini kapatan turbo modu, isteğe göre herhangi bir zaman da açılıp kapatılabiliyor. Adres ve arama satırlarını "akıllı satırda" sunan ve Trafik ile Hava Durumu gibi servislere erişim sağlayan Yandex.Browser ayrıca, kullanıcının sorgularını iletmek istediği kaynakların seçilebilmesi özelliğini de sağlıyor.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.