Twitter'ın 'Sana Özel' operasyonunun şifreleri algoritmada: Şüpheleri artıran detaylar

14 Mayıs seçimlerine 1 aya yakın bir süre kala, Twitter üzerinden yürütülen manipülasyon soru işaretleri artıyor. 'Sana Özel' akışıyla takip edilmeyen kişi ve konuları kullanıcılara gösteren Twitter, gündemde üst sıralarda yer alan başlıklara da doğrudan müdahalede bulunmuştu. AK Parti'ye yakın seçmenlere muhalifi kullancıları ve gündemleri tavsiye Twitter, İYİ Parti'den istifa eden Yavuz Ağıralioğlu'nun tartışıldığı hashtag'i de silmişti. Yapılan müdahalelerin ifşasının ardından Elon Musk'ın söz verdiği üzere açıkladığı Twitter algoritması, Twitter'ın sansür sistemine ilişkin endişeleri gidermediği gibi soru işaretlerini daha da arttırdı.

Türkiye seçimlerine de müdahale ederek bir yönlendirme yaptığına yönelik şüphe olan Twitter'la ilgili önemli bir gelişme yaşandı. Musk'ın söz verdiği üzere açıkladığı Twitter algoritması, Twitter'ın sansür sistemine ilişkin endişeleri gidermediği gibi soru işaretlerini daha da arttırdı.

LİSTE VE TANIM KAPSAMI DIŞINDA
Elon Musk, daha önce söz verdiği gibi Twitter öneri algoritmasını 31 Mart tarihinde paylaştı. Ancak ilgili paylaşım, buzdağının sadece görünen yüzünü oluşturuyor. Algoritmanın bir dizi farklı algoritma, liste ve tanım kapsamında çalıştığı görülüyor. Ancak bu tanım ve listelerin nasıl oluştuğuna dair detaylı bilgi verilmiyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.