Yahoo'nun karı arttı

İnternet arama servisi Yahoo'nun ikinci çeyrek karı yüzde 51 arttı. Şirketten yapılan açıklamada, Haziran ayında biten üç ayda şirketin 213 milyon dolar (hisse başına 15 sent) kar ettiği bildirildi.

Geçen yıl aynı dönemde şirket 141 milyon dolar (hisse başına 10 sent) kar elde etmişti.
Yahoo Üst Yöneticisi (CEO) Carol Bartz, maliyetleri azaltarak karı artırmayı başarsa da şirket gelirlerinde belirgin bir büyüme yaşanmadı. Şirket gelirlerinin ikinci çeyrekte sadece yüzde 2 büyüyerek 1,6 milyar dolara çıkması hayal kırıklığı yarattı. Yahoo'nun gelirinin yaklaşık yüzde 29'u ABD dışından geldi.
Yahoo gibi Google'ın da gelirlerinin önemli bir kısmı online reklamcılıktan sağlanıyor. Google, geçen hafta açıkladığı çeyrek yıl sonuçlarında, gelirlerinin yüzde 24 arttığını duyurmuştu.
Yahoo, üçüncü çeyrek gelirlerinin ise geçen yılla aynı kalmasını ya da en fazla yüzde 4 artmasını bekliyor.
Yahoo Finansal Üst Yöneticisi Tim Morse, hala yapılacak şeyler olduğunu söylerken, birkaç büyük reklamcının aniden harcamalarını azalttığı Haziran ayında biten çeyreğin zorlu geçtiğini kaydetti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.