Google'dan 14 Şubat özel logosu

Google, George Ferris'in 154. doğum gününe özel doodle hazırladı.

Google'ın ana sayfasında 'doodle' olarak adlandırılan logo, bugün 14 Şubat Sevgililer Günü ve Amerikalı mühendis George Ferris'in (14 Şubat 1859-22 Kasım 1896) 154. doğum günü için tasarlandı. Google, ziyaretçilerine hoş vakit geçirtmek için ana sayfasına bir de interaktif oyun ekledi.
Dönme dolabın mucidi olarak tarihe geçen Amerikalı mühendis Ferris'in icadı ilk dönme dolap, Chicago Dünya Fuarı'nda 21 Haziran 1893 tarihinde hizmete açıldı.
Bu dönme dolap 250 metre boyunda, 25 katlı bir binanın yüksekliğindeydi ve 36 ahşap araba vardı. Her koltuk 40 kişi, başka bir ayakta 20 kişi artı bir iletkenden tutturulmuştu.
Her araç, 13 metre genişliğinde, 27 metre uzunluğunda ve 9 metre boyundaydı. Dönme dolaba toplam 2 bin kişi, bir seferde binebiliyordu. Tekerlek iki adet bin beygir motor tarafından destekleniyor ve 4 bin tonun üzerinde yük kaldırabiliyordu.
'Doodle' olarak nitelendirilen özel tasarımlı logolar, 1999 yılından bu yana Google'ın kurucuları Larry Page ve Sergey Brin tarafından kullanılıyor.
Doodle uygulamaları, dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere, bu platformda yer vererek dikkati çekmeyi amaçlıyor.
İnternet kullanıcıları, bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne, kişiye ve konuya özel, daha ayrıntılı bilgilere erişebiliyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.